خودروی خودران با قابلیت تغییر رنگ

یک شرکت خودروسازی از طرح اولیه یک خودروی مینی رونمایی کرده است که طی رانندگی رنگ آن با توجه به حال روحی راننده تغییر می کند.

به گزارش ایسکانیوز،، شرکت بی ام دبلیو مینی طرح اولیه این خودروی کوچک را ارایه کرده که با تغییر حالات روحی راننده رنگ آن تغییر می کند. علاوه برآن این خودرو به طور هوشمند صاحب خود را می شناسد، صندلی ها و شیوه رانندگی را با توجه به سلیقه راننده به طور خودکار تغییر می دهد.

این شرکت در اوایل سال جاری این طرح را رونمایی کرد اما اکنون به نظر می رسد این خودرو به طور واقعی ساخته خواهد شد.

به هر حال طرح اولیه مذکور MiniVision Next 100 نام گرفته و به گفته سازندگانش به حفظ محیط زیست کمک می کند. این طرح اولیه مجهز به فناوری خودران iNext و سقف رولزرویس است. همچنین. در خودرو قابلیت های متعددی وجود دارد که قابل شخصی سازی هستند. از سوی دیگر این خودرو قابل اشتراک است و این به معنای کاهش مصرف سوخت و آلودگی کمتر است. علاوه بر آن مینی از پلاستیک بازیافتی و آلومینیوم برای ساخت کف خودرو، بخش هایی از سقف و پنل های کناری خودرو استفاده کرده است.

همچنین روی خودرو پوشیده از ماده ای است که با توجه به درخواست راننده رنگ آن تغییر می کند. در حقیقت این خودرو قابلیت شناسایی صاحبان خود را دارد و می تواند تغییراتی در ساختار خودرو با توجه به سلیقه کاربران به وجود بیاورد.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 762010

وب گردی

وب گردی