نشست وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه در مسکو

دومین نشست مشترک وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه با محور بررسی اوضاع این کشور و نتیجه تاکید بر ادامه همگرایی سه کشور علیه تروریسم در مسکو برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی، سردار حسین دهقان که برای شرکت در نشست دو روزه امنیت بین المللی مسکو و برنامه‌های جانبی در راس یک هیات دفاعی به مسکو سفر کرده است و ارتشبد سرگئی شویگو و سپهبد فهد جاسم الفریج وزیران دفاع روسیه و سوریه در یک نشست مشترک، اوضاع این کشور را بررسی کردند.

در این دیدار که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، وزیران دفاع سه کشور تازه‌ترین تحولات میدانی جنگ با تروریسم در سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیران دفاع سه کشور در این نشست با بررسی راه‌های مبارزه علیه تروریسم، تداوم اقدام‌های مشترک و همه جانبه در برابر گروه‌های تروریستی تکفیری - وهابی را برای خشکاندن ریشه‌های ناامنی و خشونت، اجتناب ناپذیر تلقی کردند.

سردار دهقان، ارتشبد شویگو و سپهبد الفریج همچنین با محکومیت اقدام های آمریکا در حمله به سوریه و پشتیبانی آشکار از گروه‌های تروریستی، بر توقف کامل این اقدام های خائنانه و شرارت آمیز که به تقویت و گسترش دامنه تحرکات تروریست‌ها در منطقه و جهان منجر می‌شود، تاکید کردند.

در این نشست همچنین ابراز امیدواری شد که با بسیج امکانات و توسعه اقدامات قاطع مشترک، ضمن گرفتن فرصت تجدید قوا از تروریست‌ها، زمینه ایجاد آرامش و امنیت پایدار در سوریه، حفظ تمامیت ارضی این کشور و رهایی همه سوری ها از ناامنی و خشونت فراهم شود.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 762025

وب گردی

وب گردی