سمت و سوی بازار مسکن در هفته ای که گذشت

بررسی تغییرات بازار مسکن، فراز و فرود نمادهای بازار بورس و فرابورس و همچنین راهکارهای دستیابی به توسعه اقتصادی از جمله مهمترین موضوعات مورد توجه مطبوعات اقتصادی در هفته گذشته بود .

به گزارش ایسکانیوز؛ روزنامه های اقتصادی کشور در ارتباط با موضوع های مختلف، یادداشت ها و گزارش هایی را منتشر کردند که در این نوشتار به مهمترین آن ها اشاره می شود.
** بازار مسکن به کدام سو می رود؟
روزنامه تعادل در گزارشی با انتخاب عنوان «سیگنال سرخ سیاست گذار به سازندگان مسکن»، می نویسد: درحالی که طی ماه های گذشته، برخی از مسوولان و کارشناسان اقتصادی با توجه به آمار خرید و فروش مسکن در تهران همچنین تخمین قدرت خرید خانوارها به وی‍ژه خانوارهای تازه شکل یافته از تغییر الگوی مصرف آپارتمان و گرایش به خرید واحدهای کوچک متراژ پرده برداری کرده بودند، یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی نیز بر این مساله صحه گذاشته و نسبت به روش اشتباه سرمایه گذاری و ساخت واحدهای مسکونی در سال های اخیر هشدار داده است.
در ادامه این گزارش آمده است: بررسی های علمی حاکی از این است که طی سال های اخیرعمده منابع و تسهیلات بانکی بخش مسکن صرف ساخت وسازهای لوکس، گران قیمت و بزرگ متراژ شده است اما سال 95 در تمامی ماه ها بیش از نیمی از معاملات انجام شده در بازار مسکن مربوط به واحدهای زیر 80 مترمربع و با ارزش کلی کمتر از 300 میلیون تومان در شهر تهران بوده است که این موضوع تصویر روشنی از مسکن مورد تقاضا و البته در استطاعت خانه اولی ها و عمده متقاضیان بازار مسکن را ارائه می کند.
روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با انتشار عنوان «بازار مسکن در پسا انتخابات»، آورد: تحقیقات میدانی از 500 مشاور ملکی درباره «سمت وسوی بازار پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری» نشان می دهد عکس العمل متغیرهای بازار مسکن به نتیجه انتخابات، در قالب دو سناریو قابل تصور است. ...

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 762033

وب گردی

وب گردی