برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در هفته آموزش اعلام شد

برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برای هفته آموزش سال 96 از امروز پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه با اولین روز از هجدهمین همایش کشوری آموزش پزشکی و دهمین جشنواره کشوری شهید مطهری آغاز می‌شود و روز چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه با برگزاری جشنواره دانشگاهی شهید مطهری به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه علوم پزشکی تهران در جریان هجدهمین همایش کشوری آموزش پزشکی و دهمین جشنواره کشوری آموزش پزشکی، با برپایی غرفه دانشگاه در محل برگزاری همایش (مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی) به ارائه فعالیت‌های گسترده دانشگاه در عرصه توسعه آموزش می‌پردازد. در سال جاری، توجه ویژه‌ای به موضوع بسته‌های تحول و نوآوری علوم پزشکی شده و اقدامات دانشگاه در جنبه‌های مختلف این طرح به اشکال مختلف در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. در کنار این فعالیت‌ها، اقدامات انجام شده در دانشگاه برای توسعه آموزش معرفی خواهند شد.

نکته قابل ذکر اینکه امسال در جشنواره کشوری شهید مطهری، دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به کسب دو رتبه کشوری اول در حوزه ارزشیابی و سوم در حوزه روش‌های یاددهی و یادگیری شده است. علاوه بر غرفه دانشگاه، اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان آموزش پزشکی دانشگاه با ارائه سخنرانی‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کلینیک‌های آموزشی، شرکت در پانل‌های همایش و نیز ارائه پوستر نقش فعالی در بخش‌های مختلف همایش خواهند داشت.

برگزاری شورای توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران

امسال نیز مشابه سال‌های گذشته فعالیت‌های عمده انجام شده در زمینه توسعه آموزش در دانشگاه در سال 95 و برنامه‌های موردنظر برای سال 96 ، در نشست سالانه شورای توسعه آموزش دانشگاه تهران که به ریاست رئیس دانشگاه و حضور معاون آموزشی دانشگاه، جمعی از مشاوران رئیس دانشگاه، روسای دانشکده‌ها، معاونان آموزشی و مدیران دفاتر توسعه آموزش دانشکده‌ها و نیز معاونین آموزشی بیمارستان‌ها و مدیران دفاتر توسعه آموزش برگزار می‌شود، ارائه و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در سال جاری، علاوه بر این موضوع، دستور کار ویژه‌ای برای بررسی وضعیت عملکرد و راهکارهای ارتقای عملکرد دفاتر توسعه آموزش دانشکده‌ها و بیمارستان‌های دانشگاه در نظر گرفته شده است که امید می‌رود فرصت مناسبی برای تحقق این مهم در سال‌های پیش رو باشد.

یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه، برگزاری نشست پزشکی این راه بی‌نهایت

به همت دفتر مانیتورینگ دانشکده پزشکی و در ادامه مسیر برگزاری نشست‌های صمیمی و ارزشمند پزشکی این راه بی‌نهایت که در هر بار برگزاری خود شاهد حضور یکی از برجستگان و الگوهای رفتاری برای دانشجویان عزیز دانشگاه است، ... نشست پزشکی این راه بی‌نهایت این بار با حضور دکتر علی جعفریان رئیس بخش هپاتوبیلیاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه کمیته علمی سمینار دانشجویی راهکارهای ارتقای مشارکت دانشجویان در آموزش

با توجه به نقش بی‌بدیل و اثرگذار دانشجویان در فرایندهای آموزشی و اهمیتی که این امر نه تنها در رشد و ارتقای دانشگاه خواهد داشت بلکه تأثیر مستقیمی در بالندگی دانشجویان ایفا می‌کند، توسط معاونت آموزشی و همکاری معاونت دانشجویی ، مرکز رشد استعدادهای درخشان ، تعدادی از دانشکده‌های دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران و نیز جمعی از دانشجویان فعال در این عرصه، اولین جلسه کمیته علمی سمینار دانشجویی راهکارهای ارتقای مشارکت دانشجویان در آموزش همزمان با پنجمین روز هفته آموزش 96 برگزار می‌شود. امید است این جلسه زمینه‌ساز برگزاری سمینار و در نهایت مشارکت دانشجویان در عرصه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران شود.

برگزاری کارگاه ارزیابی صلاحیت بالینی

مسلماً یکی از مهم‌ترین اجزای ارتقای کیفی آموزش در دانشگاه، ارتقای توانمندی‌های اعضای هیات‌علمی در زمینه‌های مختلف آموزش پزشکی است. هر چند این موضوع در قالب‌های مختلف قابل ارائه است اما بدون شک یکی از شناخته‌شده‌ترین آنها برگزاری کارگاه‌های آموزشی است. از همین رو به‌عنوان نمونه‌ای از فعالیت‌های متعدد توانمندسازی آموزشی دانشگاه، کارگاه ارزیابی صلاحیت بالینی برای جمعی از اعضای هیئت‌علمی بالینی دانشکده‌های مختلف دانشگاه که مسئولیتی در این زمینه برعهده دارند، برگزار می‌شود. این کارگاه با هدف پیگیری مقوله مهم ارزیابی صلاحیت بالینی که موضوع سمینار آموزش پزشکی سال 95 دانشگاه در زمینه ارزیابی صلاحیت بالینی بود برگزار می‌شود و امید می‌رود زمینه پیشبرد این مقوله در بخش‌های مختلف بالینی دانشکده‌های مرتبط را فراهم سازد.

جشنواره دانشگاهی شهید مطهری

در آخرین روز از هفته آموزش 96، روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه شاهد برگزاری جشنواره دانشگاهی شهید مطهری از ساعت 9 تا 13 در محل تالار ابن‌سینای دانشکده پزشکی خواهیم بود. در این مراسم ابتدا 12 فرایند برتر دانشگاهی برگزیده شده فرصت خواهند داشت تا هر کدام خلاصه‌ای از فرایند خود را برای جمع شرکت‌کنندگان ارائه کند و به سؤالات مطرح شده توسط ایشان پاسخ دهد. در ادامه جشنواره و پس از سخنرانی علمی با موضوع راهکارهای گسترش دانش‌پژوهی آموزشی، گزارش معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص دستاوردهای آموزشی دانشگاه در یک سال گذشته باحضور رئیس دانشگاه و جمع فرهیختگان و دانشگاهیان ارائه می‌شود. در نهایت نیز پس از سخنرانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران مراسم اهدای جوایز برگزیدگان برگزار خواهد شد.

ضمن اینکه اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص دعوت از کلیه دانشگاهیان ازجمله اعضای محترم هیئت‌علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه برای شرکت در این مراسم که نشان‌دهنده تقدیر دانشگاهیان از زحمات اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان دست‌اندرکار در توسعه آموزش است، از روش‌های مختلف ازجمله ارسال ای میل و پیامک اطلاع‌رسانی، ارسال دعوت‌نامه رسمی به گروه‌های آموزشی و نیز ارسال دعوت‌نامه برای کلیه اعضای هیئت‌علمی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر اساس سنتی که در چند سال گذشته در دانشگاه وجود داشته است، به دنبال برگزاری جشنواره دانشگاهی شهید مطهری، رئیس دانشگاه تهران در آخرین روز برگزاری هفته آموزش دانشگاه میزبان کلیه مجریان و همکاران فرایندهای برگزیده جشنواره دانشگاهی شهید مطهری و نیز جمعی از مسئولان مرتبط دانشکده‌ها خواهد بود.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 762042

وب گردی

وب گردی