24 هزار روستایی استان اصفهان از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند

مجتمع آبرسانی ' فخرآباد ' شهرستان مبارکه از توابع استان اصفهان روز پنجشنبه با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید و 24 هزار روستایی این شهرستان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

به گزارش ایسکانیوز؛ عملیات احداث این مجتمع آبرسانی با هدف تامین آب شرب 24 هزار تَن از اهالی 22 روستای شهرستان مبارکه از سال 1385 آغاز شده بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در مراسم افتتاح این مجتمع آبرسانی گفت: برای ساخت این مجتمع 42 کیلومتر خط انتقال آب، 20 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده توزیع آب، پنج ایستگاه پمپاژ، 2 هزار و 550 مترمکعب مخزن ذخیره و سه حلقه چاه نیمه عمیق اجرا شده است.
محمدحسین قرائتی با اشاره به تامین 28میلیارد ریال اعتبار این طرح ها از محل صندوق توسعه ملی گفت: دولت یازدهم سال گذشته مبلغ 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی را برای تکمیل طرح های آبرسانی روستایی به استان اصفهان اختصاص داد.
وی افزود: 33 مجتمع آبرسانی روستایی و 47 طرح تک روستایی از محل این اعتبارات در همه شهرستان های استان اصفهان اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از مجموع این طرح ها، در سال گذشته 28 پروژه آبرسانی به 65 هزار نفر از روستائیان استان اصفهان با اعتباری بیش از 610 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
روستای فخرآباد زیباشهر از توابع شهرستان مبارکه است.
شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 762082

وب گردی

وب گردی