نجات جان 10 کوهنورد زنجانی در ارتفاعات فومن

فرمانده انتظامی فومن از نجات جان 10 کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات فومن خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان،سرهنگ محسن جعفرزاده، از مفقود شدن 10 کوهنورد زنجانی در ارتفاعات فومن خبرداد و گفت: ماموران انتظامی فومن در پی دریافت گزارش مبنی بر مفقودی چند جوان کوهنورد در ارتفاعات این شهرستان، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان فومن با تاکید براینکه از این تعداد 3 تن زن و 7 تن مرد بودند که قصد داشتند از منطقه نوکیان زنجان به ماسوله سفر کنند، افزود: در ابتدا، پلیس امنیت عمومی استان با اقدامات پلیسی محل مفقودی کوهنوردان که در ارتفاعات مرزی استان زنجان با گیلان بود را شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه ماموران کلانتری 14 ماسوله به همراه نجاتگران جمعیت هلال احمر فومن پس از دریافت اطلاعات اولیه از مرکز کنترل و عملیات پلیس استان، عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند، ادامه داد: در حوالی عصر دیروز از سوی تیم جستجو و نجات هلال احمر فومن خبر رویت و سلامت مفقودان به کلانتری اعلام شد.

این مقام انتظامی با تاکید براینکه کوهنوردان مفقودی به دلیل مه و بوران شدید مسیر خود را گم کرده بوده و از یک دیگر جدا شده بودند،گفت: کوهنوردان پس از رویت و شناسایی، با تغذیه و مساعد سازی شرایط جسمی از سوی نجاتگران، به پایین کوه منتقل شدند.

جعفرزاده یادآورشد: عملیات نجات این کوهنوردان مدت 16 ساعت طول کشید.

دریافت کننده: زهرا پورعادل

703

کد خبر: 762140

وب گردی

وب گردی