انتخابات مایه فخر و مباهات نظام جمهوری اسلامی ایران است

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: این انتخابات مایه فخر و مباهات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسکانیوز ، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در نشست خبری با رسانه های استان مازندران با اشاره به سخنان نوروزی مقام معظم رهبری درباره انقلاب اسلامی و دستاورد مهم نظام جمهوری اسلامی گفت: این نظام براساس اندیشه بلند امام خمینی(ره) ، همت مردم ایران و جانفشانی های شهدا و همچنین حضور مردم در صحنه است و همه مقامات مستقیم و غیر مستقیم از رای مردم عبور می کنند.

معاون حقوقی رییس جمهور تصریح کرد: بدون حضور و رای مردم هیچ چیز رسمیت نمی یابد و این مساله به عنوان مردم سالاری دینی در مهندسی سیاسی نظام توسط امام راحل و خبرگان قانون اساسی تعبیه شده است.

انصاری با بیان اینکه هیچ نظام اجتماعی در تاریخ معاصر یافت نمی شود که کمتر از دو ماه بعد پیروزی برای تعیین اصل نظام مستقیما به رای مردم مراجعه کند، گفت: بعد از همه پرسی اصل نظام در فروردین ۵۸ بلافاصله انتخاب خبرگان قانون اساسی ، رفراندوم برای تصویب قانون اساسی و بدون وقفه و طبق جدول همه انتخابات در موعد مقرر برگزار شد.

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به برگزاری انتخابات در زمان جنگ و بویژه برای جنگ زدگان در موعد مقرر، اظهار داشت: تکیه امام راحل و مسئولان بر این بود که برای همه مردم جنگ زده صندوق رای گذاشته شود و مردم جنگ زده بدون استثنا تا پایان جنگ تحمیلی در مجلس شورای اسلامی نماینده داشتند.

انصاری تصریح کرد: اینکه امام خمینی(ره) اجازه ندادند انتخابات یک روز به تاخیر بیفتد، مایه افتخار است.

معاون حقوقی رییس جمهور ادامه داد: مردم در ۲۹ اردیبهشت صفحه زرین دیگری در تاریخ سیاسی کشور رقم می زنند و وظیفه دینی و ملی، وصیت نامه امام راحل ، تاکیدات مضاعف مقام معظم رهبری و توصیه های آیت الله هاشمی رفسنجانی، حضور یکپارچه مردم در انتخابات از همه سلایق، جناح ها و اقلیت های دینی و مذهبی در انتخابات پیش رو به مثابه انتخاباتی سرنوشت ساز مربوط به خانواده بزرگ ایران است.

انصاری تصریح کرد: مشارکت حداکثری مایه دلگرمی دوستان، پشتیبانی مسئولان نظام و اقتدار ملی بوده و از طرف دیگر هم مایه دلسردی و ناامیدی دشمنانی است که بدنبال جداکردن مردم از نظام و یاس آفرینی در جوانان هستند.

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به نقش رسانه ها و خبرنگاران در انتخابات پیش رو تاکید کرد: رسانه ها و خبرنگاران سربازان خط مقدم هستند و با همان تعهد رسانه ای و خبرنگاری مبتنی بر صداقت و سرعت در اطلاع رسانی به مردم برای انتخاب اصلح کمک می کنند.

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 762179

وب گردی

وب گردی