میزان عرضه آیفون به بازار در سال جاری مشخص شد

با نزدیک شدن به زمان رونمایی از آیفون 8، گزارشات متفاوتی از این گوشی منتشر می شود. در حالی که گفته می شود امسال فقط دو مدل آیفون روانه بازار می شود، دیگر خبر ها از وجود مشکل در برد و شارژ وایرلس آیفون 8 حکایت دارند.

به گزارش ایسکانیوز، شنیده ها حاکی از آن است که امسال اپل یک آیفون خاص را روانه بازار می کند. این گوشی که آیفون 8 نام دارد، نسبت به مدل های قبلی سری آیفون قابلیت های جدید زیادی را به همراه خود می آورد. سال 2017 دروازه ورود به دوره ای جدید در دنیای گوشی های هوشمند است و آیفون 8 هم می خواهد پا به پای رقبای خود به پیش برود.

مدت زیادی است که شرکت اپل از گوشی های سری آیفون به عنوان برگ برنده خود در مقابل سایر شرکت ها بهره می برد. امروز ما به اطلاعات بیش تری از مدل بعدی این سری گوشی دست یافته ایم. با ما همراه باشید.
برد PCB و شارژ وایرلس آیفون 8 با مشکل مواجه است؛ اپل از تولید و عرضه آیفون 7S و آیفون 7S پلاس صرف نظر کرده استاگر بخواهیم حرفی از امکانات بزنیم، آیفون 8 مجموعه ای از امکانات و قابلیت های مختلف است. اپل تقریبا برای هر قابلیتی که در گوشی های اندرویدی وجود داد، جایگزینی را در این نسخه آیفون گنجانده است.

شارژ وایرلس، صفحه نمایش اولد، صفحه بدون حاشیه و حسگر تشخیص عنبیه و 3 بعدی از جمله قابلیت هایی است که گفته می شود آیفون 8 با خود به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر این شایعات منتشر شده پیرامون این گوشی، گفته می شود که این دستگاه در مراحل تولید نیز با مشکل مواجه است.

در ابتدا منابع گزارش کردند که آیفون 8 به دلیل کمبود صفحه نمایش اولد در ماه نوامبر عرضه می شود. در واقع، در سراسر جهان آن قدر تولید کننده نمایشگر وجود ندارند که بتواند به طور کامل به نیاز های اپل پاسخ دهند؛ بنابر این راهی به جز به تاخیر انداختن عرضه گوشی برای تولید مقدار کافی قطعات وجود ندارد.

اما مدتی بعد تحلیلگران صنعتی ادعا کردند که شرکت اصلی تامین کننده صفحه نمایش های محصولات آیفون، یعنی سامسونگ، هیچ مشکلی با تامین مواد مورد نیاز اپل ندارد.

تولید نمایشگر های اولد سامسونگ طبق برنامه پیش می رود و این شرکت اولین محموله را در ماه ژوئن تحویل اپل می دهد. اخیرا ما گزارش تازه ای از یکی از شرکت های تامین کننده قطعات محصولات اپل به دست آورده ایم. طبق این گزارش، صفحه نمایش تنها قطعه ای نیست که اپل را با مشکل مواجه کرده است.

منابع مرتبط به تامین کنندگان اپل ادعا می کنند که ماژول شارژ وایرلس آیفون 8 دچار مشکل داغی بیش از حد بوده و تامین کنندگان در حال تلاش برای حل این مشکل هستند. یکی از کارکنان شرکت Fubon Securities، به نام آرتور لیائو معتقد است که ماژول های شارژ بی سیم آیفون 8 تا رسیدن به عملکرد درست و بدون نقص فاصله زیادی دارند.
یکی از کارشناسان سایت IDC به نام شان کائو می گوید: “طراحی برد مدار چاپی (PCB) این دستگاه تغییر یافته و بسیار کوچکتر شده است که اجازه به کارگیری یک باتری قدرتمند تر را در آیفون جدید می دهد…ولی تا رسیدن به تولید انبوه بدون اشکال این برد، باید بر یک سری مسائل کیفی غلبه پیدا کرد.”

این مشکلات عرضه آیفون 8 را تا ماه اکتبر و نوامبر به تاخیر می اندازد. خوشبختانه ماژول های حافظه این گوشی هوشمند سر موقع آماده خواهند بود و پیش از این تعدادی از آن ها در مقیاس کوچک به دست اپل رسیده است. از سوی دیگر، برخی از گزارشات حاکی از آن است که اپل امسال تنها دو مدل آیفون روانه باز می کند، نه سه مدل. بنا به ادعای سایت Micgadget، منابع حاضر در کارخانه Foxconn اعلام کرده اند که سفارش تولید دو مدل آیفون جدید را دریافت کرده اند.
این منابع ادعا کرده اند که مواد اولیه لازم برای تولید این دو آیفون جدید تا ماه ژوئن روانه کارخانه Foxconn می شود. این ادعا با گزارشی که از تحویل نمایشگر های سامسونگ به اپل در ماه ژوئن حکایت می کند، همخوانی دارد.

تولید دو مدل آیفون از نظر تجاری نیز برای اپل به صرفه است. واقعا چرا باید اپل آیفون 8 را با انبوهی از امکانات راهی بازار کند، در حالی که با این کار مدل های آیفون 7S و 7S پلاس به حاشیه رانده می شوند؟ با این حال، این اولین باری است که ما با چنین ادعایی رو به رو می شویم، پس فعلا باید آن را در حد یک شایعه بدانیم. حتی اگر این گزارش ها درست باشد، ممکن است باز هم اپل سفارشات جدیدی را به Foxconn ارسال کند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 762188

وب گردی

وب گردی