نتایج آزمون کارشناسی ارشد 96 دهه دوم خرداد اعلام می شود/ داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به سایت سنجش این دانشگاه مراجعه کنند

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از اتمام آزمون نوبت صبح کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: در نوبت بعد از ظهر این آزمون بیش از 120 هزار داوطلب شرکت خواهند کرد. نتیجه آزمون کارشناسی ارشد دهه دوم خرداد اعلام می شود و داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی برای انتخاب رشته باید به سایت سنجش پذیرش این دانشگاه مراجعه کنند.

دکتر حسین توکلی، مشاور سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آزمون کارشناسی ارشد 96 که دیروز و امروز در سراسر کشور برگزار شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده آزمون داوطلبان ۱۱ کدرشته شامل: ۱۱۵۶ (آمار)، ۱۱۳۴ (مجموعه حسابداری)، ۱۱۳۳ (مجموعه روانشناسی)، ۱۱۲۴ (مجموعه زبان آلمانی)، ۱۱۲۲ (مجموعه زبان روسی)، ۱۱۱۷ (مجموعه علوم تربیتی)، ۱۱۴۲ (مجموعه مدیریت)، ۱۲۵۱ (مجموعه مهندسی برق)، ۱۲۶۷ (مجموعه مهندسی مکانیک)، ۱۱۵۷ (مدیریت بحران)، ۱۱۴۳ (مشاوره) در حوزه‌های امتحانی مربوط برای تعداد ۳۶۲ هزار و ۸۳۵ داوطلب که ۱۷۹ هزار و ۷۶۸ نفر زن و ۱۸۳ هزار و ۶۷ نفر مرد هستند، در صبح پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۹۶ برگزار شد.

او ادامه داد: در بعد از ظهر روز پنجشنبه، ۷ اردیبهشت نیز آزمون ۶۳ کدرشته امتحانی (کدرشته‌های امتحانی شناور) برای ۱۳۷ هزار و ۴۰۹ داوطلب که از این تعداد ۶۳ هزار و ۸۶۶ نفر زن و ۷۳ هزار و ۵۴۳ نفر مرد هستند، برگزار شد.

توکلی افزود: صبح امروز، جمعه نیز رقابت 329 هزار و 554 داوطلب در 22 کدرشته امتحانی برگزار شد که از این تعداد 142هزار و 949 نفر زن و 186 هزار و 650 نفر مرد بودند. عصر امروز (جمعه 8 اردیبهشت ) نیز 120 هزار و 364 داوطلب در 36 کدرشته امتحانی به رقابت می‌پردازند که از این تعداد شرکت‌کننده 75هزار و 982 نفر زن و 44 هزار و 382 داوطلب مرد خواهند بود.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 96 به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه تمام داوطلبان شرکت‌کننده توسط سازمان سنجش آموزش کشور در دهه دوم خرداد 96 از طریق سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد.

او در پایان افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند برای پذیرش در کد رشته‌ محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به سایت این سازمان نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و برای پذیرش در کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همان تاریخ مقرر یعنی از نیمه دوم خرداد با مراجعه به سایت مرکز سنجش آزمون دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنند.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی

204

کد خبر: 762264

وب گردی

وب گردی