ناصری: جهانگیری بهتر است در آغاز کارزار انتخاباتی میدان را خالی کند/روحانی مبهم گویی نکند/قالیباف بارها هم شکست بخورد برایش اهمیت ندارد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که جهانگیری بهتر است در آغاز کارزار انتخاباتی میدان را خالی کند گفت: جهانگیری باید به عنوان یک پشت سنگر برای روحانی عمل کند، بعد از انصراف هم می تواند در تمام رسانه ها حضور داشته باشد و مواضع اش را در دفاع از دولت اعلام کند، سفرهای استانی به راحتی داشته و در نتیجه فعالیت های بیشتر و دستش بازتر باشد.

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان و استاد مدعو دانشگاه علوم و تحقیقات در خصوص این که جهانگیری کاندیدای پوششی آقای روحانی هست، در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: کاندیدای پوششی با نظر آقای روحانی صورت گرفت،قبل از عید شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با آقای روحانی ملاقاتی داشتند و انتخاب کاندیدای پوششی را به روحانی واگذار و نهایتا آقای روحانی رضایت دادند که آقای جهانگیری ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: لشکر گسترده ای از مخالفان دولت و جریان دلواپسان برای ثبت نام آماده شده بودند و بخش قابل توجه ای از آنها به نص صریح قانون اساسی مدیر و مدبر نبودند و رد صلاحیت شدند، این موضوع که آقای جهانگیری تا چه زمانی در صحنه انتخابات حضور داشته باشد به آقای روحانی موکول شد.

جهانگیری بهتر است در آغاز کارزار انتخابات عرصه را خالی کند

استاد مدعو دانشگاه علوم و تحقیقات با اشاره به این که جهانگیری در آغاز کارزار انتخاباتی بهتر است میدان را خالی کند، گفت: ممکن است جهانگیری سبد رای را به خود اختصاص دهد و در آخر این سبد رای با کناره گیری وی به آقای روحانی منتقل نشود بنابراین آقای جهانگیری باید به عنوان یک پشت سنگر برای آقای روحانی عمل کند. طبیعتا می تواند در 19 روزی که انصراف می دهد در تمام رسانه ها حضور داشته باشد و همان صحبت ها را در دفاع از دولت اعلام کند، سفرهای استانی به راحتی داشته و در نتیجه فعالیت های بیشتر و دستش بازتر باشد.

ناصری با اشاره به این که جهانگیری اعلام کرده من تابع نظر روحانی هستم و هر زمانی که اعلام کند کناره گیری می کنم، ادامه داد: آقای روحانی رئیس جمهوری 4 سال تجربه شده است و در حوزه مسایل اقتصادی و معیشتی مردم دغدغه هایی را دارند ممکن است با رویکرد اصلاح طلبانه ای که دارند بالطبع اکثریت جامعه رای دهنده نگاهش به نامزد جریان اصلاح طلب و همسو با دولت است. ارز آن سو آقای جهانگیری ممکن است سبد رای را به عنوان یک نامزد جدید به خود اختصاص دهد و این سبد رای با کناره گیری وی در روز آخر پخش یا متفرق شود و یا اصلا در انتخابات شرکت نکنند، ما این تجربه تاریخی انتخابات را در سال 84 در خصوص آیت الله هاشمی داشتیم.

روحانی فن توانایی دفاع و مجادله را دارد به شرط آن که مبهم گویی نکند

وی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات علی رغم این که هر سه نامزد دیگر یعنی آقایان کروبی، معین و مهرعلیزاده بیانیه رسمی حمایت از آیت الله هاشمی را دادند اما سبد رای سه نامزد الزاما به آیت الله هاشمی منتقل نشد اگر این اتفاق می افتاد آیت الله هاشمی رای اش بالاتر از آقای احمدی نژاد بود و پیروز میدان انتخابات 84 می شد، این خطر با توجه به ویژگی های تجربه شده در جامعه ما وجود دارد.

ناصری ادامه داد: جهانگیری در عرصه های دیگر می تواند به روحانی کمک کند و روحانی به نظر من آنقدر توانایی دفاع، مجادله و مناظره انتخاباتی را دارد به شرط آن که مبهم گویی نکند و کاملا صریح و شفاف از عملکرد خود دفاع کند و هم درخصوص کوتاهی های خوداز مردم عذرخواهی کند و به مردم قول بدهد که در دوره دوم جبران خواهد کرد چون تردیدی نیست که رئیس جمهور کشورمان در دوره دوم هم آقای روحانی است.

وی گفت: روحانی باید سالهای 84 تا 92 را به خوبی با آمار و ارقام برای مردم روشن و بازگو کند.

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که رقابت انتخاباتی را در میان کدام یک از 6 کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوری می بینید، گفت: رقیب جدی برای روحانی نمی بینم، آقای رئیسی که با سابقه قضایی، امنیتی و ذهنیتی که جامعه نسبت به وی دارد به نظر می آید اگر اتفاق خاصی خارج از محاسبات عمومی و اشتباهی رخ ندهد و رقیب محاسبه نمی شود و یک نامزد خیلی غیرمتعارف در میان اصولگرایان بوده است.

قالیباف بارها شکست بخورد برای اهمیت ندارد

ناصری گفت: آقای قالیباف با توجه به تجربه ای که در خصوص پلاسکو و پرونده 3 هزار میلیاردی که دارد یک نماد سوءمدیریت برای وی است. قالیباف روحیه ای دارد که اگر ده ها بار هم نامزد شود و شکست بخورد خیلی برایش اهمیت ندارد.

ناصری با بیان این که روحانی دو رقیب در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دارد، گفت: اگر تدبیر روشن و مدبرانه ای گرفته نشود روحانی دو رقیب دارد یکی نحوه دفاع و توضیح عملکرد خود، واکاوی بحث برجام و دیگری چگونگی عملکرد هشت ساله دولت قبلی و ویران هایی که به وجود آمده بود، باید برای مردم خارج از کلی گویی ها بیان کند که اگر در دام کلی گویی بیفتد رقیب جدی اش در انتخابات است. همچنین کارشناسان و فرماندهان هم بیان کرده اند که رقیب آقای روحانی عملکردش است و باید تصمیم مدبرانه ای برای 19 روز کارزار انتخاباتی گرفته باشد.

از ابتدا مخالف نامزد پوششی بودم

وی در پایان با بیان این که آقای جهانگیری رقیب جدی دیگر آقای روحانی است، گفت: شاید برخی از این نظر بنده تعجب کنند به همین جهت من از ابتدا مخالف نامزد پوششی بودم؛ نامزد در سایه آقای روحانی هیچ توجیهی ندارد جز این که ممکن است بالقوه خطرآفرین باشد. بنابراین معتقدم امروز چون دغدغه رد صلاحیت برطرف شده بهترین کار این است که جهانگیری کناره گیری کند و عرصه را بیرون از فضای کارزار انتخاباتی درخصوص مسایل دولت بیان کند و آقای روحانی در آن صورت حتما بدون رقیب خواهد بود و حتما با رای بالاتری هم پیروز خواهد شد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 762302

وب گردی

وب گردی