بیش از 50 درصد  157 پروژه بهداشتی در استان اصفهان به بهره برداری رسیده است

​معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان اصفهان، گفت: وزیر بهداشت با حضور در اصفهان، چندین پروژه مهم بهداشتی، درمانی و آموزشی این دانشگاه از جمله مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی المهدی در مجتمع بیمارستانی خورشید را افتتاح می کند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا یوسفی در خصوص مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی المهدی اصفهان، گفت: این مرکز 11 هزار و 600 متر زیربنا دارد و دارای 150 تخت بیمارستانی و یکی از مجهز ترین و با کیفیت ترین بیمارستانهای کشور است و جزء 10 بیمارستان برتر کشور از نظر کیفیت ساخت به حساب می آید.

وی از بیمارستان المهدی به عنوان بخشی از طرح توسعه مجتمع بیمارستانی خورشید یاد کرد و گفت: ساخت این مرکز توسط یکی از خیرین سلامت آغاز شده بود اما توان تکمیل آن را نداشتند و در سال 93 با دستور وزیر بهداشت و اختصاص اعتبار مورد نیازاز سوی وزارت بهداشت، تکمیل آن در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت.

دکتر یوسفی در خصوص اعتبارات هزینه شده برای بهره برداری از این بیمارستان، خاطرنشان کرد: تا کنون حدود 30 میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان هزینه شده که 50 درصد از آن ظرف سه سال گذشته توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است همچنین 20 میلیارد تومان صرف تجهیز این بیمارستان شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افتتاح طرح توسعه اورژانس بیمارستان کاشانی را یکی دیگر از برنامه های سفر وزیر بهداشت به اصفهان عنوان کرد و گفت: این پروژه، سالها نیمه تمام و فقط یک اسکلت ساختمانی بود اما در قالب طرح تحول سلامت تکمیل و آماده افتتاح شد.

وی با اشاره به تحول در حوزه آموزش پزشکی، گفت: در قالب بسته های طرح تحول آموزش پزشکی، صبح امروز ساختمان تدبیر شامل مرکز آزمون پزشکی، کلاس های آموزشی و مجموعه های برگزاری همایش ها و همچنین تالار همایش های نفیس نیز افتتاح می شود.

دکتر یوسفی در خصوص پروژه های حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در حال حاضر 157 پروژه بهداشتی در حال ساخت است که در دو سال اخیر، بیش از 50 درصد از آنها به بهره برداری رسیده و علاوه بر این، 100 پروژه جدید در حوزه بهداشت تعریف شده که به زودی عملیات ساخت آن، آغاز می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در دولت یازدهم در استان اصفهان، بیش از 80 هزار متر مربع فضای بهداشتی، بهسازی و مرمت و بیش از 60 هزار متر مربع فضای بهداشتی ساخته شد و 12 پروژه بهداشتی آماده بهره برداری است که به بهره برداری می رسد.

دکتر یوسفی تصریح کرد: به زودی بیمارستان خمینی شهر، طرح توسعه بیمارستان امین اصفهان، بیمارستان آفتاب هشتم خور و بیابانک، پردیس شماره دو دانشگاه که آزمایشگاه های مواد غذایی و معاونت غذا و دارو در آن مستقر خواهند شد، آماده افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته بیش از 850 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان استان اصفهان هزینه شده است، گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال 95، حدود 300 میلیارد تومان برای کاهش پرداختی مردم هزینه شده و مردم مناطق شهری فقط 6 و مناطق روستایی 3 درصد برای خدمات بستری پرداخت می کنند.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 762318

وب گردی

وب گردی