واحد علوم و تحقیقات میزبان نمایندگانی از دانشگاه های کانادا و ایرلند

نمایندگانی از موسسه لوانت و دانشگاه آلبرتا در کانادا و نیز دانشگاه کورک ایرلند از واحد علوم و تحقیقات بازدید و با برخی از مسئولان این واحد گفت و گو کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست مشترک با نمایش فیلم کوتاهی در مورد واحد علوم و تحقیقات، امکانات علمی، آموزشی و تحقیقاتی این واحد معرفی شد. همچنین نمایندگان واحد علوم و تحقیقات برای همکاری در زمینه های پژوهشی و آموزشی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری تا صدور مدرک مشترک و دوگانه و نیز برگزاری دوره های تخصصی فشرده اعلام آمادگی کردند.

براساس این گزارش، نمایندگان آلبرتا و کورک نیز با چند پرده نما توضیحات مبسوطی در مورد دانشگاه های خود ارائه داده و سپس در مورد امکان همکاری گفتگو کردند.

لازم به ذکر است واحد علوم و تحقیقات در زمینه همکاری نفت وگاز، نانو تکنولوژی و محیط زیست با دانشگاه آلبرتا و در حوزه های مدیریت، DBA ، محیط زیست و صنایع غذایی با دانشگاه کورک ، اعلام آمادگی کرده است .

براساس این گزارش، دانشگاه آلبرتا با ۲۹۰۰۰ دانشجو در زمره ۵ دانشگاه برتر کانادا قرار دارد، "سبز"ترین دانشگاه دنیاست و در زمینه های متعددی به ویژه محیط زیست و نفت و گاز شهرت بین المللی دارد. دانشگاه کورک در ایرلند با ۲۰۰۰۰ دانشجو نیز در شمار ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد و به ویژه با بهره گیری از معافیت های مالیاتی ایرلند که بسیاری از شرکت های فراملیتی را تشویق به سرمایه گزاری در پژوهش و توسعه در ایرلند کرده است. همچنین دانشگاه کورک در زمینه مدیریت، محیط زیست و صنایع غذایی دارای اعتبار جهانی است و دانشگاه "سبز" شمرده می شود.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 762338

وب گردی

وب گردی