دکتر عباسپور: شهیدان مدافع حرم الگوهای باارزشی برای نسل جوان و دانشگاهی هستند

دکتر عباسپور در مراسم گرامیداشت مهندس هادی جعفری شهید مدافع حرم از دانشجویان کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات که فروردین ماه ۱۳۹۴ در حال دفاع از حرم اهل بیت (ع) در عراق به شهادت رسید، گفت: شهادت افتخاری است که خداوند به انسان ها عطا می کند و چه سعادتی از این بالاتر می تواند برای مردان خدا باشد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی عباسپور در این مراسم که در مسجد امام علی (ع) برگزار شد، گفت: وجود الگوهای باارزشی چون شهدای مدافع حرم در واحد علوم و تحقیقات و سایر دانشگاه ها، فرصتی گرانبها برای اشاعه فرهنگ ایثار و آرمان خواهی برای نسل جوان و دانشگاهی کشور است.

وی با بیان اینکه در برابر روح بزرگ شهدای مدافع حرم سر تعظیم فرود می‌آوریم، افزود: احساس تکلیف و دفاع از ارزش ها و آرمان های الهی است که انسان وارسته را از تعلقات دنیایی رها می کند.

دکتر عباسپور با بیان این مطلب که معامله با خدا انسان را به عرش می رساند و شهدای حرم با خدا معامله کردند، تصریح کرد: پاسداشت رشادت ها و ایثارگری های شهدای مدافع حرم مسئولیت و رسالتی است که بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی و به تبع آن واحد علوم و تحقیقات قرار دارد. آشنا کردن نسل جوان کشور و انتقال اندیشه ها و ارزش های اسلامی و انقلابی شهدای مدافع، وظیفه ای دانشگاهی، دینی، شرعی و ملی است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات گفت: منش و رفتار شهدای حرم و کسانی که خالصانه برای زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی و اهل بیت (ع) ایثار می کنند باید به عنوان الگو برای همه مردم به خصوص دانشجویان معرفی شوند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات همچنین با بیان اینکه هیاتی برای دیدار با خانواده معظم شهید هادی جعفری اعزام خواهد شد، خاطرنشان کرد: همانند شهید جعفری، دانشجویانی هستند که در دانشگاه ها جزو مدافعین حرم هستند و تمایلی به اینکه شناخته شوند، ندارند، اما وظیفه مسئولان است که این افراد از جان گذشته را شناسایی کنند تا تجربیات، منش و رفتار آنها به عنوان الگوهای ارزشی به سایر دانشجویان و جوانان منتقل شود و چراغ فروزانی برای راه این قشر فرهیخته باشند تا در دام خناس ها و دشمنان انقلاب و ایران قرار نگیرند.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 762343

وب گردی

وب گردی