9000 داوطلب در دو حوزه دانشگاه های آزاد اسلامی رشت و لاهیجان با هم به رقابت پرداختند

آزمون سراسری کارشناسی ارشد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی اعم از دولتی، غیر دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه‌های آزاد اسلامی  رشت و لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مجید مشک بید حقیقی، مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد در پیشرو، گفت: آزمون سراسری کارشناسی ارشد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور بطور همزمان در سراسر کشور در طی دو روز پنجشنبه و جمعه مورخه 7 و 8 اردیبهشت ماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

وی افزود: براساس آماری که سازمان سنجش پیش از این اعلام کرده است 878هزار و 388 داوطلب در این آزمون در رشته‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد بالغ بر 29000 داوطلب در حوزه امتحانی استان گیلان در دو شهر رشت و لاهیجان به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تعداد 3000 نفر در یک نوبت صبح روز های پنجشنبه و جمعه در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردند.

مشک بید حقیقی ادامه داد: همچنین در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تعداد 6062 نفر در چهار نوبت صبح و عصر روزهای 7 و 8 اردیبهشت به تفکیک 2896 داوطلب مرد و 3166 داوطلب زن با هم به رقابت پرداختند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطر نشان کرد: این آزمون در 132 کد رشته مختلف برگزار شد که امسال برای اولین بار متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در آزمون سراسری که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد، شرکت و پس کسب امتیاز لازم ، دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان جهت ادامه تحصیل انتخاب می کنند.

کد خبر: 762391

وب گردی

وب گردی