پدیده کودکان کار نتیجه نبود عدالت اجتماعی است

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار با بیان اینکه پدیده کودکان کار نتیجه نبود عدالت اجتماعی است، گفت: مقابله با کار کودک نیازمند اصلاح ساختارهای دولتی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر،زهرا بناساز با بیان اینکه موارد بسیاری از سوء استفاده از کودکان کار گزارش می شود، افزود: باید سازمان‌ها برای دفاع از کودکان کار فعال شوند.

او ادامه داد: اگرچه برخی از مباحث در خصوص وجود باندهای سوء استفاده از کودکان کار صحیح است، اما انجمن حمایت از کودکان کار باور دارد که همه اقشار جامعه باید توجه خودمان را به کودکان کار افزایش دهیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار تاکید کرد: در حال حاضر خدمات آموزشی، بهداشت و سلامت و مددکاری به کودکان کار ارائه می شود و بیشتر این کودکان به خدمات اشاره شده دسترسی دارند اما نیاز جدی کودکان کار توجه و نگاه انسانی جامعه به انها است.

بناساز گفت: مقابله با مساله کودکان کار نیازمند اصلاح ساختارهای دولتی است و اگر دولت نتوانسته در این زمینه اقدام درخوری انجام دهد این وظیفه سازمانهای غیر دولتی است که اقدامت خود را افزایش دهند.

او با اشاره به نگاه غلط جامعه به کودکان کار گفت: ابتدا گفته می شد کودکان کار فرزندان طلاق هستند و مساله را از سطح کلان جامعه به سطح خانواده تقلیل می دادند اما زمانی که سازمانهای مردم نهاد وارد شدند و در این زمینه مطالعه و پزوهش انجام دادند بر همگان روشن شد که پدیده کودکان کار معلول ساختارهای کلان و نبود عدالت اجتماعی در سطح جامعه است.

مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار افزود: اگر با نگاه حذفی به دنبال پاک کردن صورت مساله و حذف کودکان کار از سر چهارراهها باشیم، در نهایت این کودکان به گارگاههای زیرزمینی منتقل می شوند که شرایطی بهتر از خیابان ندارند و هیچ نظارتی در این اماکن وجود ندارد.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 762440

وب گردی

وب گردی