پیش‌بینی افزایش قیمت طلای جهانی در هفته جاری

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از کارشناسان و سرمایه گذاران بازار طلا درباره جهت حرکت قیمت این فلز در هفته جاری، اختلاف نظر بیش از حد معمولی وجود داشت اما خوش بینان به افزایش قیمت، گروه بزرگتری را تشکیل دادند.

به گزارش ایسکانیوز، در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۲۳ معامله‌گر و تحلیلگر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۰ نفر یا ۴۳ درصد افزایش قیمت، هفت نفر یا ۳۰ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و شش نفر یا ۲۶ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۱۰۱۹ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها، ۴۹۳ نفر یا ۴۸ درصد نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین بودند در حالیکه ۳۶۱ نفر یا ۳۵ درصد بدبین بودند و ۱۶۵ نفر یا ۱۶ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، ۵۳ درصد از کارشناسان وال استریت و ۵۹ درصد از سرمایه گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند که نظر درستی نبود. طلا روز جمعه تحت تاثیر آمار افزایش تورم منطقه یورو که ارزش یورو در برابر دلار را افزایش داد و همچنین عقب نشینی بازارهای سهام جهان، افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت وبه ۱۲۶۶.۹ دلار رسید. هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا برای تحویل در ژوئن با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۲۶۸.۳۰ دلار بسته شد با این همه طلا برای کل هفته ۱.۶ درصد کاهش داشت.

فروکش کردن التهاب بازارها نسبت به تنشها در شبه جزیره کره و نتایج مطلوب دور نخست انتخابات فرانسه باعث شد تقاضای سرمایه گذاران برای طلا به عنوان دارایی امن کمتر شود و در مقابل، تقاضا برای خرید دارایی‌های پرریسک مانند سهام تقویت شد.

از ابتدای سال۲۰۱۷ تاکنون بدون احتساب هفته گذشته، کارشناسان وال استریت ۱۱ بار از ۱۵ بار، افزایش قیمت طلا را به درستی پیش بینی کردند که درصد درستی پیش بینی آنها را به ۷۳ درصد می رساند در حالیکه درستی پیش بینی سرمایه گذاران با ۹ پیش بینی درست در برابر ۶ پیش بینی اشتباه، ۶۰ درصد بوده است.

آدام بوتون، تحلیلگر ارز در وب سایت فارکس لایو در میان کسانی است که انتظار دارد قیمت طلا در هفته جاری به سطح بالاتری صعود کند زیرا معتقد است دلار در آستانه آغاز یک دوره طولانی ضعف است.

جیم ویکاف، تحلیلگر ارشد کیتکونیوز بر این باور است که بازار طلا با بهبود قیمت روبرو می‌شود و احتمالا مسائل ژئوپلیتیکی در هفته جاری مجددا مورد توجه بازار قرار می‌گیرد.

باب هابرکرون، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" انتظار دارد با توجه به آمار ضعیف‌تر از حد مطلوب آمریکا در سه ماهه نخست سال میلادی جاری، طلا به قیمت بالاتری صعود کند. آمار اقتصادی ضعیف، انتظارات برای افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را کمتر کرده و از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

اما سایر تحلیلگران انتظار دارند طلا در محدوده قیمت ثابتی معامله شود مگر اینکه قیمت به بالای ۱۲۹۰ دلار صعود کند یا به پایین ۱۲۵۰ دلار سقوط کند تا این فلز ارزشمند جهت حرکت صعودی یا نزولی پیدا کند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 762500

وب گردی

وب گردی