فوائد ورزش در فضای باز برای سلامت قلب

متخصصان آمریکایی در یک بررسی جدید دریافتند ورزش کردن در فضای باز و قرار گرفتن در معرض نور خورشید تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، در این بررسی متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز به این نتیجه رسیدند که ورزش و سطح ویتامین D رابطه‌ای تعاملی با یکدیگر دارند که به کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی کمک می‌کند.

"ارین میچوز" یکی از محققان این مطالعه گفت: در این بررسی پرسشنامه و سوابق پزشکی ۱۰ هزار و ۳۴۲ فرد بزرگسال مورد ارزیابی قرار گرفت. تمامی این افراد در شروع مطالعه به لحاظ بیماری‌های قلبی و عروقی در سلامت کامل بودند.

محققان از این افراد درخواست کردند تا به پرسش‌هایی در مورد میزان ورزش کردن و زمانی را که هر روز صرف ورزش می‌کنند پاسخ دهند. همچنین طی این آزمایشات سطح ویتامین D خون در تمامی شرکت‌کنندگان اندازه‌گیری شد.

به گزارش نیچر ورلد نیوز،‌ محققان در بررسی‌های انجام گرفته مشاهده کردند بین سطح ورزش کردن و ویتامین Dرابطه مستقیمی وجود دارد. هر چه میزان فعالیت بدنی بیشتر باشد سطح ویتامین D موجود در خون هم بالاتر است. همچنین مشخص شد افرادی که از بالاترین سطح ویتامین D برخوردارند کمتر احتمال دارد در آینده دچار بیماری قلبی – عروقی شوند.

دریافت کننده: نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 762537

وب گردی

وب گردی