حجم معاملات فرابورس ایران در مسیر صعودی

نخستین روز معاملاتی بازار فرابورس ایران در هفته جدید با رشد قابل ملاحظه حجم و ارزش معاملات به پایان رسید، به طوری که نسبت به چهارشنبه هفته قبل حجم دادوستد اوراق بهادار و ارزش آن به ترتیب افزایش 100 و 121 درصدی را تجربه کردند.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از فرابورس ایران، امروز شنبه 9 اردیبهشت‌ماه بالغ بر 852 میلیون ورقه بهادار در 47 هزار دفعه مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن بیش از 2 هزار و 985 میلیارد ریال بود.

نگاهی به معاملات انجام شده در بازارهای اول و دوم فرابورس حاکی از آن است در مجموع این دو بازار 212 میلیون سهم به ارزش افزون بر 701 میلیارد ریال دادوستد شده که بالاترین حجم و ارزش معاملات به ترتیب به نمادهای «ذوب» و «اپرداز» تعلق گرفت.

پایان بازار دو نماد مربوط به شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه فارس به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز دوشنبه مورخ 11اردیبهشت 1396 و بیمه کوثر برای برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام در روز دوشنبه مورخ 11اردیبهشت1396 متوقف شدند، این در حالی است که نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد بازگشایی شد.

نماد «ذوب» امروز ضمن آنکه بالاترین حجم معاملات را در اختیار گفت، به عنوان پربیننده‌ترین نماد معاملاتی و سومین نمادی که بالاترین تاثیر منفی را بر افت آیفکس داشت، شناخته شد.

امروز آیفکس با افت یک واحدی به سطح 921 واحدی رسید و نماد «مارون» با 2 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر این نماگر به جا گذاشت. دو نماد از گروه پالایشی‌ها شامل «شاوان» و «شراز» نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر نماگر بازار رقم زدند.

در تابلو «پایه ب» بازار پایه نیز روز جاری سهامداران جابه‌جایی 625 میلیون سهم به ارزش افزون بر 775 میلیارد ریال را شاهد بودند.

نماد کارخانجات مخابرات ایران در حالی بالاترین حجم معاملات را در این بازار به خود اختصاص داد که نماد شرکت کیسون بیشترین ارزش دادوستدها را از آن خود کرد.

بازار اوراق با درآمد ثابت نیز میزبان معامله بیش از یک میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و 330 میلیارد ریال بود.

اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با دادوستد 105 هزار ورقه به ارزش 97 میلیارد ریال درصدر این بازار به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملات قرار گرفت.

در نهایت تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز معامله این اوراق را در بازه قیمتی 575 تا 717 هزار ریال تجربه کرد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 762676

وب گردی

وب گردی