هاشمی طبا: انقلابی بودن به این معنا نیست که همیشه آدم حرف های تند و هیجانی بزند

یکی از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت:: اما انقلابی بودن به این معنا نیست که همیشه آدم حرف های تند و هیجانی بزند بلکه باید ببیند روال هدایت جامعه چگونه است و خودش را با آن تطبیق بدهد.

به گزارش ایسکانیوز سید مصطفی هاشمی طبا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی ضبط شده که در شبکه خبر پخش شد در پاسخ به سوالی مبنی براینکه از روی کابینه می توان مسیر و اهداف دولت را تشخیص داد و وزن آن را سنجید آیا شما می توانید اسامی اطراف کابینه تان را اعلام کنید اظهار داشت: برآوردی از افراد قابل اعتماد دارم بعضی از آنان سابقه حضور در وزارت و یا معاونت وزیر را دارند اما تا زمانی که این قطعی شود و احساس در من به وجود بیاید که باید انتخاب کنم راه درازی است بنابراین از این که بخواهم اسم کسی را ببرم معذورم. چنانچه بعضی افراد به دلیل سن شان و یا اینکه در معرض افکار عمومی نبوده اند ممکن است شناخته شده نباشند و معذورم از اینکه اسامی را اعلام کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چه قدر در کابینه تان به جوانان میدان می دهید و متوسط سنی کابینه شما چه قدر است گفت: بنده خودم در 33 سالگی وزیر شدم وطبیعتا باید به این مسئله وفادار باشم که جوانان توانایی دارند و به نظرم خودم در 33 سالگی توانستم وزیر خوبی باشم؛ بنده افرادی را انتخاب می کنم که علاوه بر جوانی خاصیت مشورت با بزرگترها را داشته باشند. به اعتقادم کابینه متوسط 40 سال و حداکثر 50 سال برای این کار مناسب است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه اگر کسی از میان آشنایتان صلاحیت حضور در کابینه را داشته باشد آیا شما از وی در این زمینه استفاده می کنید یا خیر تصریح کرد: این افراد دو بخشند یکی بستگان نزدیکند که مطلقا از این افراد استفاده نمی کنم چرا که وجود فردی که با انسان قرابت نسبی دارد موجب می شود دیگران حس کنند که تبعیضی قائل شده ایم. در حالی که اگر اعضای کابینه غریبه باشند این احساس وجود ندارد.

وی ادامه داد: سابقه کار من نشان می دهد که در طول عمر کاریم هیچ وقت از بستگانم استفاده نکرده ام اما ممکن است آشناهای کاری داشته باشیم طبیعتا از آنان استفاده می کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه یکی از هنرهای رئیس جمهور ایجاد توازن میان قوا و دستگاه های مختلف است برخی روسای جمهور در این زمینه موفق عمل نکرده اند فکر می کنید یک رئیس جمهور چگونه می تواند تمام بخش های حاکمیتی را در چارچوب نظام برای تحقق وعده هایش به کار گیرد تصریح کرد: این مسئله به کاراکتر انسان و قدرت تعاملش بستگی دارد و این که چه قدر بتواند مسائل را در خود حل کند طبیعتا صافی و زلالیت شخصیتی در این زمینه مهم است اما معنیش این نیست که در تمام موارد این اتفاق خواهد افتاد در بعضی موارد آدم ها در مواضع خودشان هستند و بعضی مواقع ممکن است مسائل لاینحل بماند در خودم قدرت تعامل با افراد نرمش و استدلال را می بینم اما در بعضی وقت ها امکان تعامل خوب وجود ندارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر شما به عنوان رئیس جمهور با روسای دیگر قوا اختلاف پیدا کنید چگونه آن را حل می کنید آیا آن را به درون جامعه نمی کشانید گفت: مسائلی که میان روسای قوا مطرح می شود قابل تفهیم به جامعه نیست و ممکن است از آن سواستفاده های زیادی صورت بگیرد ما در کشورمان فصل الخطاب هم داریم می توانیم به رهبری متوسل شویم و حرف ایشان را به عنوان فصل الخطاب بپذیریم.

هاشمی طبا در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینه رهبر معظم انقلاب حفظ روحیه انقلابی گری را به ویژه برای مسئولان مهم خواندند برمبنای شاخصه های رهبری فکر می کنید چه قدر از روحیه انقلابی گری برخوردار هستید گفت: روحیه انقلابی گری امری نسبی است کسی نمی تواند در مورد خودش قضاوت کند اما در حدودی که در توانم بوده و در کارهایم نشان داده ام سعی کردم خودم را به ارزش های انقلابی تطبیق بدهم و تا جایی که توانسته ام سعی کردم در حصار محدودیت کج قرار نگیرم ما با ارزش های انقلاب بزرگ شدیم و سعی کردیم خودمان را تطبیق بدهیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: اما انقلابی بودن به این معنا نیست که همیشه آدم حرف های تند و هیجانی بزند بلکه باید ببیند روال هدایت جامعه چگونه است و خودش را با آن تطبیق بدهد.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 762687

وب گردی

وب گردی