گزارشی از خلف وعده‌های ترامپ در صد روز اول ریاست جمهوری

دونالد ترامپ در دوران کاندیداتوری وعده های بسیاری را مطرح کرده است که بسیاری از آنان هنوز اجرایی نشده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پولتیکو، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی، وعده های بسیاری را مطرح کرد. وعده های که بعضا وحشت بسیاری را برانگیخت. اما بسیاری از آنان به علل مختلف اجرا نشده است.

یکی از اولین وعده های ترامپ، لغو اوباماکر و جایگزینی آن با قانونی به نام "امریکن‌کر" دیگر بود.

اما محبوبیت بالای قانون اوباماکر موجب شد آن‌ها نتوانند از پس اینکار بر آیند. در حالی که دموکرات ها با لغو این قانون به شدت مخالفند، نمایندگان جمهوری‌خواه نیز نگران از دست دادن بسیاری از آراء خود در دورهای آینده هستند. این باعث شده کار لغو اوباماکر به طول بیانجامد.

اصلاح قانون مالیات

دونالد ترامپ وعده داده بود در صد روز اول کاری خود قانون مالیات را اصلاح کرده و با کاهش آن، به بهبود شرایط اقتصادی طبقه کمک نماید.

اما خبرنگاران گزارش داده اند وضعیت این قانون کماکان مبهم است. این قانون هنوز در سطح این طرح است که گاهی حول آن بحث می شود.

زیرساخت ها

دونالد ترامپ وعده داد در صد روز اول ریاست جمهوری خود یک بسته تشویقی برای بهبود وضعیت سرمایه گذاری بر روی زیرساخت ها تهیه نماید. بسته ای که موجب سرمایه گذاری 1 تریلیون دلاری بر این بخش شود.

اما هنوز هیچ بسته ای برای اینکار تعیین و معرفی نشده است. او در پاسخ به بیان علت عدم انجام آن گفته: این بسته انقدر محبوب و دوستی است که ما تصمیم گرفتیم از آن در کنار یک لایحه دیگر استفاده کنیم.

ساخت دیوار در مرز مکزیک

در این‌باره دونالد ترامپ پیگیری هایی را انجام داده است و تقاضا کرده بودجه ای برای اینکار اختصاص داده شود. در سال 2017، 1.5 بیلیون و در سال 2018، 2.6 بیلیون برای اینکار اختصاص داده شود. مجموعا 4.1 بیلیون در طول دو سال باید اختصاص داده شود.

بااینحال مسئله اصلی پول است. ترامپ که وعده داده بود این دیوار را خواهد ساخت، حال با سدی به نام تامین اعتبار مالی مواجه شده است!

مدرسه و تحصیلات

رئیس جمهور فعلی آمریکا پیش از انتخابات وعده داده بود وضعیت آموزشی را بهبود بخشد و هزینه های تحصیل دو یا چهار ساله را کاهش دهد. او همچنین قول داده بود وضعیت تحصیل به گونه ای تغییر یابد که محصل و خانواده او در انتخاب مدرسه و رشته تحصیلی آزادی بیشتری داشته باشند.

تاکنون چنین برنامه ای از سوی دولت به دست کنگره نرسیده است.

حمایت از کودکان

ترامپ وعده داده بود با کاهش مالیات مهد کودک ها، کاری کند تا تمام خانواده ها بتوانند از این امکان بهره‌مند شوند. علاوه بر این کمک کند تا مهدکودک هایی ارزان قیمت به طبقات پایین تر اختصاص داده شود تا کودکان این طبقه از امکانات آموزشی بی بهره نمانند.

ایوانکا ترامپ در این باره دیدارها و پیگیری‌هایی را انجام داده است. اما هیچ طرحی برای این موضوع ارائه نشده و برنامه به کنگره فرستاده نشده است.

اخراج مهاجران غیرقانونی

ترامپ گفته بود: ما بیش از دو میلیون مهاجر غیرقانونی و ثبت نشده داریم. ما این مهاجران را جمع آوری و از کشور اخراج خواهیم کرد و هیچگاه اجازه نخواهیم داد که دوباره به آمریکا بازگردند.

در حالی که شمار مهاجران غیرقانونی ساکن در آمریکا رو به افزایش است، رئیس جمهور آمریکا هیچ حرکتی در قبال آنان انجام نداده است و ظاهرا در این باره هیچ تصمیمی ندارد.

بهبود بودجه پنتاگون

وی وعده داده بود بودجه پنتاگون را افزایش دهد.

اما این موضع هنوز معلق باقی مانده و بعید است کنگره حاضر به تصویب افزایش بودجه این سازمان شود.

اصلاح تعداد اعضای کنگره

یکی از وعده های این رئیس جمهور کاهش تعداد اعضای کنگره آمریکا بود. وعده های که ظاهرا به کلی فراموش شده است.

ممنوعیت لابی‌گری

یکی از وعده های وی اخراج کسانی است که از آن ها به نام درهای ورود به کاخ سفید و سایر قوای آمریکا نام برده می شود.

اما ظاهرا ترامپ به این نتیجه رسیده که این لابی ها مهم هستند و ظاهرا در دوران وی نیز کماکان کارآمدند.

مترجم: مجتبی اسماعیلی/تاییدکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 762766

وب گردی

وب گردی