"سه سرزمین، یک زبان" در شهر کتاب

به مناسبت برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برنامه‌ی ادبیات امروز آلمانی‌زبان با عنوان «سه سرزمین، یک زبان» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، این نشست با حضور ماریانه یونگمایر از اتریش، زابرینا یانش از آلمان و دکتر رتو سورگ از سوئیس در روز پنج‌شنبه چهاردهم اردیبهشت ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برپا می‌شود.

ماریانه یونگمایر، نویسنده‌، مترجم و ویراستار اتریشی است. متن‌های کوتاهی از وی در جنگ‌های مختلف چاپ و نیز کتاب «رنگ چوب پاییزی» از وی منتشر شده است. رمان مشهور او «تورتن پروتوکول» (قرارداد کیک میوه) است که در سال ۲۰۱۵ در وین منتشر شد.

زابرینا یانش، نویسنده‌ی لهستانی ـ آلمانی در دانشگاه هیلدسهایم آلمان، رشته‌ی نوشتن خلاقه و روزنامه‌نگاری فرهنگی خوانده است و در دانشگاه کراکوی لهستان، زبان و ادبیات لهستانی. او به علت تبار لهستانی ـ آلمانی‌اش، بعد از کسب اولین جایزه‌ی ادبی خود، بورسیه‌ای برای نگارش اثری شهرنگارانه گرفت و سپس داستانی از شهر دانتسیگ نوشت که شهری است مرزی بین آلمان و لهستان و تاریخ جنگ جهانی به آن گره خورده است. رمان «کاتسنبرگه‌«، «بیرونی‌ترین مرز»، «تانگو برای یک سگ» و «آمبارا» از دیگر آثار او است.

این نشست‌ها از سال ۱۳۹۰ در اردیبهشت‌ماه برگزار و درباره‌ی تحولات ادبی معاصر کشورهای آلمانی‌زبان بحث و گفت‌وگو می‌شود و نویسندگان میهمان، بخش‌هایی از داستان‌های خود را می‌خوانند.

از علاقه‌مندان به زبان آلمانی دعوت شده برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند.

دریافت کننده: بخشی پور/ انتشار: رضایی

502501

کد خبر: 762792

وب گردی

وب گردی