"بر خاکستر ققنوس" منتشر شد

کتاب "برخاکستر ققنوس" نوشته محمدرضا رهبریان توسط انتشارات مروارید راهی بازار نشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب "برخاکستر ققنوس" به قلم محمدرضا رهبریان به تازگی توسط انتشارات مروارید راهی بازار نشر شده است.

این کتاب پژوهشی است که به بررسی تاثیر و حضور حیوانات در آثار صادق چوبک می پردازد. دکتر محمدرضا رهبریان که کارشناس ارشد زبان و ادب فارسی است در این کتاب به گونه ای داستان های صادق چوبک و نگاه او به حیوانات را در آثارش مورد بررسی قرار داده است.

توصیف زندگی و رنج حیوانات، یکی از جوانب کار صادق چوبک است. این نویسنده نامدار، با همه دلبستگی و احساس ترحمی که نسبت به حیوانات داشت، آن ها را همانند شخصیت های انسانی داستان هایش به تصویر می کشید. وی با خونسردی تمام، بی آن که احساساتی بشود، شوربختی حیوانات بیچاره و سیه روزی انسان های درمانده را توصیف می کند. چوبک هم چنان که در بیان کردن وضعیت مردم نگون بخت و ستم دیده جامعه دوران خود واقعاً استاد است، در ترسیم کردن حیواناتی که در گرسنگی، آوارگی و رنج و نکبت به سر می برند و در محیطی سراپا خشونت، آزار و اذیت می بینند، حقیقاً یگانه است.

در این کتاب نگاه صادق چوبک به حیوانات از دو منظر مورد بررسی قرار می گیرد؛ نخست، یک دسته داستان هایی است که محوریت با حیوان است و طرح قصه، پیرامون یک حیوان جریان دارد و دوم داستان هایی است که حیوان در کنار یک انسان ترسیم می شود. غالباً در این دست داستان ها یک وابستگی غریبانه ای بین انسان و حیوان احساس می شود. آدم هایی که اغلب رانده شده از جامعه هستند، دلخوشی خود را در پناه حیوانی به مراتب بدتر و مفلوک تر از خود دنبال می کنند.

این کتاب در قطع رقعی، 262 صفحه و قیمت 23 هزار تومان توسط انتشارات مروارید راهی بازار نشر شد.

خبرنگار: بخشی پور/ انتشار: رضایی

502501

کد خبر: 762827

وب گردی

وب گردی