آموزش را عنصر مهمی در پیشرفت بخش های مختلف کشور/ضرورت آموزش و توانمندسازی کارکنان حوزه سلامت

وزیربهداشت آموزش را عنصر مهمی در پیشرفت بخش های مختلف کشور دانست و بر آموزش و توانمندسازی کارکنان حوزه سلامت تاکید کرد. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی، در اختتامیه هجدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری گفت: تمام مسایل از مسیر آموزش عبور می کند و در حوزه خدمت به بهداشت و درمان مردم نیز اگر به آموزش توجه کرده و کارهای بنیادین انجام دهیم، سایر قسمت ها که شامل تغییر فرهنگ مردم، بهداشت، توجه به پیشگیری و درمان و اخلاق ارائه کنندگان خدمت است، اصلاح می شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مصلحت ما در توجه کردن به بخش آموزش است، افزود: بدون رودربایستی یکی از مشکلات در کل نظام، این است که به بخش آموزش کمتر توجه می شود.
دکتر هاشمی با بیان این که معتقد هستم که تخصصی ترین وزارتخانه در دولت، وزارت بهداشت است گفت: اینکه همت گمارده شود، تا کارشناسان در سراسر کشور توانمندتر شوند؛ جای تقدیر دارد و باید در سایر بخش ها نیز بر آموزش و توانمندی کارکنان توجه شود.

دکتر هاشمی ادامه داد: اگر بیمارستان ها و بخش های نیروی انسانی خوب اداره نمی‌ شود، به این دلیل است که به آموزش کمتر توجه می کنیم.

وزیربهداشت خطاب به دانشجویان و فارغ التحصیلان آموزش پزشکی، گفت: افردی که با عشق در حیطه آموزش پزشکی درس خواندند، زندگی شان را وقف کردند و با علاقه مندی و ایمان و پشتکار در گذر زمان با فراز و فرودهای موجود راه را گم نکردند، مایه افتخار هستند. لذا هرچه موتور محرکه را همراه با علم و آگاهی در سطح دانشگاه ها گسترش دهیم، تضمین کننده ادامه راهی خواهد بود که انتخاب کردیم.

دکتر هاشمی در پایان با بیان این که آموزش پزشکی در کشور ما در مقایسه با کشورهای منطقه قابل قیاس نیست،اظهار امیدواری کرد در سال های آینده شاهد پیشرفت روزافزونی در این حوزه داشته باشیم.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 762880

وب گردی

وب گردی