چراغ سبز مخالفان سوری برای حضور در نشست آستانه

گروه‌های مخالف سوریه موافقت اولیه خود را با مشارکت در مذاکرات آستانه که قرار است چهارشنبه آغاز شود، اعلام کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، در سایه دستاوردهای مثبت مرتبط با سازوکار اجرای توافق آتش‌بس و ورود گروه‌های تضمین‌دهنده جدید به این روند گروه‌های مخالف سوریه موضع مثبتی برای ورود به مذاکرات آستانه در پیش گرفته‌اند.

فاتح حسون، عضو هیئت مخالفان در مذاکرات آستانه اظهار داشت: عوامل جدید مثبتی به دستور کار مذاکرات سوریه اضافه شده و به طور غیررسمی به دست مخالفان رسیده است. این عوامل جدید رسما در نشست آستانه بررسی خواهد شد.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود مخالافان مسلح سوریه با مشارکت در نشست آستانه که سوم و چهارم مه برگزار می‌شود، شرکت کنند اما درگیری‌های دو روز گذشته بین گروه‌های مسلح در غوطه شرقی نه فقط بر مذاکرات در قزاقستان بلکه بر مذاکرات ژنو و هر گونه تصمیم گیری در زمینه آتش‌بس تاثیر می‌گذارد.

منابع مخالفان به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفتند، گروه‌ها تصمیم به مشارکت در نشست آستانه را به طور رسمی ظرف امروز و فردا اعلام می‌کنند.

حسون تصریح کرد، دستاوردهای مثبتی در این زمینه وجود دارد. این داده‌های جدید احتمالا درباره ورود طرف‌های جدید بین‌المللی ناظر بر کنفرانس و محدود نبودن آن به ایران، روسیه و ترکیه است. امکان وجود دارد که آمریکا نیز وارد خط تلاش‌ها شود.

306300

کد خبر: 762890

وب گردی

وب گردی