ادغام دو رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه امیرکبیر از ادغام دو رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: وزارت علوم رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر را با یکدیگر ادغام کرده، بنابراین دانشجویان در قالب همان کامپیوتر جذب این رشته می‌شوند.

وی ادامه داد: احتمالا اسم رشته در دفترچه تغییر کرده باشد در غیر اینصورت جذب دکتری فناوری اطلاعات متوقف نشده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: در مقطع کارشناسی نیز به همین صورت خواهد بود، دانشجویان در این مقطع مدرک کامپیوتر خواهند گرفت و سپس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شکل پذیرش آن فرق خواهد کرد..

معتمدی درباره پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در سال ۹۶ گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای سال تحصیلی ۹۶ - ۹۷ از بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد دوره روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشجوی دکتری بدون آزمون پذیرش می‌کند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور ارتقای کیفی دوره ­های دکتری و حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آیین ­نامه داخلی، تعداد محدودی از فارغ­ التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی­ ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال ۹۷ - ۹۶ بدون آزمون پذیرش می‌کند.

رئیس دانشگاه امیر کبیر در پایان گفت: دانشجویان واجد شرایط کارشناسی امیرکبیر می‌بایست حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش­ آموخته شوند و به لحاظ میانگین جزو ده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. داشتن میانگین کل بالای ۱۶ و حداقل ۱۰۰ واحد گذرانده تا پایان نیمسال ششم (بدون احتساب ترم تابستان ۹۵ - ۹۴) از دیگر شرایط لازم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 762893

وب گردی

وب گردی