سردیس زنده یاد اکبر رادی رونمایی شد

مراسم رونمایی از سردیس زنده یاد اکبر رادی درام نویس شهیر ایران با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان و درام نویسان کشور در شهر رشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در این مراسم که عصر روز شنبه 9 اردیبهشت در شهر رشت برگزار شد مدیر کل هنرهای نمایشی تاکید کرد: امروز بیش از همیشه نیازمند معرفی الگوهای فرهنگی هستیم
وی در این روز با بیان این مطلب که افتخار میکنیم اکبر رادی را داریم گفت: باید قدر داشته های فرهنگیمان را بدانیم.
مهدی شفیعی تصریح کرد: جای نمایشنامه های رادی در کتابهای درسی ما خالیست.
مدیر کل هنرهای نمایشی ادامه داد: درام ایرانی به آثاری که از شیوه های شناخته شده نمایش های ایرانی بهره میگیرند محدود نمیشود. و آثار مرحوم رادی با بهره گیری از ساختارهای شناخته شده نمایشنامه نویسی جهان، انسان معاصر ایرانی و دغدغه ها و مسایلش را برجسته میکند.
وی وجه دیگر آثار رادی را نگاه بومی به انسان ایرانی دانسته و گفت: مشخصا گیلان و انسان گیلانی ایرانی بخش دیگری از آثار ایشان را شکل میدهد. این نکته ی مهمی است. یکی از بزرگترین آموزه های رادی برای نمایشنامه نویسی معاصر ایران همین نکته است. رنگ و بوی بومی در عین حال ملی ! طبیعتا با توجه به حضور این انسان در جهان به نسبت کوچک شده معاصر و وجود دغدغه های مشترک بشری جهانی نمود پیدا می کند.
مدیر کل هنرهای نمایشی در ادامه از شهرداری رشت و همه بانیان این مراسم به خصوص بنیاد رادی تشکر کرده و از خبر افتتاح پردیس تئاتر رادی که به گفته شهردار رشت به زودی در این شهر افتتاح خواهد شد ابراز خرسندی کرد.
مراسم رونمایی از سردیس استاد اکبر رادی با حضور بانو حمیده عنقا همسر استاد و هنرمندانی همچون هادی مرزبان ، عطاالله کوپال ، حسین مسافر آستانه ، مریم معترف ، پیمان شریعتی ، نادر برهانی مرند ، مهدی حاجیان و بهزاد صدیقی برگزار شد.
دریافت و انتشار: رضایی
501501

کد خبر: 762905

وب گردی

وب گردی