پاسخ درباره حمله نظامی آمریکا به کره شمالی: نمی دانم باید دید

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به اینکه آیا منظور وی اقدام نظامی است گفت" نمی دانم باید دید".

به گزارش ایسکانیوز، دونالد ترامپ در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس که قرار است امروز منتشر شود گفت" بدیهی است درصورتی که کره شمالی دوباره آزمایش هسته ای انجام دهد، شی جینپینگ رئیس جمهور چین همچون وی از این آزمایش خوشحال نخواهد شد ."

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به اینکه آیا منظور وی اقدام نظامی است گفت" نمی دانم باید دید".

به گزارش آسوشیتدپرس از سئول،در پی آزمایش ناموفق موشکی کره شمالی در روز گذشته ،رهبران سئول و واشنگتن سومین آزمایش موشکی پیونگ یانگ را در ماه کنونی ارسال پیامی روشن به اعزام ناو هواپیمابر جنگی آمریکا برای حضور در رزمایش آب های ساحلی دو کره توصیف کردند.

سازمان ملل متحد به منظور جلوگیری از اقدامات احتمالی موشکی کره شمالی ، پیونگ یانگ را از برگزاری اینگونه آزمایش ها منع کرده است.

در حالی که مقامات کره شمالی در باره چگونگی آزمایش موشکی روز گذشته این کشور اظهار نظر نکرده اند اما منابع مطبوعاتی دولتی این کشور بر توانمندی پیونگ یانگ در هدف قرار دادن اهداف آمریکا تاکید کرد.

فرمانده نیروهای مسلح کره جنوبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد، این موشک پس از چند دقیقه پرواز تا ارتفاع 71 کیلومتری با شکست روبرو شد.

یوشیهیدا سوگا سخنگوی دولت ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از برگزاری نشست امنیت ملی توکیو گفت" به نظر می رسد این موشک پس از مسافت 50 کیلومتری در بخشی از خاک کره شمالی سقوط کرده است."

براساس اظهارات تحلیلگران نظامی، کره شمالی نوع جدیدی از موشک اسکاب کی ان 17 را آزمایش کرده است.

این کشور نوع مشابهی از همین موشک را در 16 آوریل تنها یک روز پس از برگزاری رژه گسترده نظامی که تازه ترین تسلیحات و دستاوردهای نظامی خود را به نمایش گذاشت آزمایش کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا از کره شمالی خواست پیش از برگزاری گفتگوهای شش گانه این کشور بایستی اقداماتی قاطع جهت کاهش تهدیدات تسلیحات هسته ای خود اتخاذ کند.

نشست شش جانبه مذاکرات عاری سازی تسلیحات هسته ای با کره شمالی در 2009 متوقف شد.

درحالی که دولت باراک اوباما خواستار از سرگیری مذاکرات در 2012شد اما توافق غذا در برابر توقف سلاح هسته ای دوباره به شکست انجامید.

کیم این ریونگ معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرده بود مقامات کشورش در هیچکدام از نشست های مربوط به خلع سلاح و عاری سازی هسته ای شرکت نمی کنند.

مقامات کره شمالی همچنین از اظهار نظر در باره حضور این کشور در نشست جمعه شورای امنیت خودداری کردند.

خبرنگار: شایان دنیادیده

کد خبر: 762907

وب گردی

وب گردی