مازیار میری: به دولت گفت و گو رای می دهیم

کارگردان فیلم سینمایی کتاب قانون با اشاره به احیای کرامت هنرمندان و حفظ احترام اهالی فرهنگ در دولت یازدهم گفت: ما ملت گفت وگو هستیم و به دولت گفت وگو رای می دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، مازیار میری گفت: حضور دولت روحانی و ادامه ریاست ایشان در دولت دوازهم برای مردم آرامش اجتماعی ایجاد می کند. امیدوارم دکتر روحانی باشد و اادامه بدهد و شرایط ارامش ادامه پیدا کند.
وی یادآور شد: دکتر روحانی در زمینه اقتصادی گرفتاری های بسیاری داشتند و ما در جریان این مشکلات هستیم و امیدواریم در دولت دوازدهم نیم نگاه بیشتری به بخش فرهنگ داشته باشند.
کارگردان فیلم سینمایی سعادت آباد تاکید کرد: من به عنوان سینماگر و دیگر اقشار جامعه همچون ادم های دیگر در حوزه زیرساخت و اقتصاد فعالیت می کنند باید ارامش داشته باشیم و احساس خطر نکنیم. قطعا به عنوان یک شهروند علاقه مند به جنگ نیستم و دوست ندارم بار دیگر شرایط اقتصادی سال های قبل را تجربه کنم. علاقه مندم مردم همچنان حالشان خوب باشد و ارامش داشته باشند و از آثار فرهنگی که برای آنان می سازم استفاده کنند من برای آنان فیلم بسازم و آنان نیز آثارم را نقد کنند.
میری تصریح کرد: در شرایط گفت وگوی برابر با جهان می توانیم این شرایط را داشته باشیم. اگر به این سمت برویم که دوباره درهای کشور را روی جهان ببندیم، درگیری ها را برگردانیم و با همه جهان از سر دشمنی حرف بزنیم قطعا همه این حوزه ها از بین خواهد رفت.
وی گفت: هنرمند و غیر هنرمند باید به این فکر کنند که می تواند خطر به ما برگردد و هنوز اوضاع بد از ما دور نشده است. ما با دیپلماسی توانستیم بخشی از درهایی که به روی ما بسته شد باز کنیم. باید همچنان برای ادامه این مهم حضور داشته باشیم و به ادامه دیپلماسی و مهربانی اصرار داشته باشیم.
کارگردان فیلم سینمایی حوض نقاشی یادآور شد: ما ملت اهل گفت وگو هستیم و باید به دولتی رای بدهیم که از جنس گفت وگو است.
میری تصریح کرد: قبل از سال 92 همه چیز تعطیل شده بود؛ نه تنها منزلت که جایگاه هنرمندان و خانه آنان را تعطیل کرده بودند. شاهد از رونق افتادن سینما و تئاتر بودیم و موسیقی از بین رفته بود و با سینماگران به زور و با حالت پرخارشگرانه رفتار می شد و امروز باید این نوع رفتار با هنرمند که در پیش گرفته شده است حفظ شود.
دریافت و انتشار: رضایی
501501

کد خبر: 762936

وب گردی

وب گردی