برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

بیست‌و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت به‌ منظور راه‌یابی به مرحله استانی مسابقات در بخش‌های استادان، دانشجویان و کارمندان و در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ و اذان در واحد دزفول برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مسابقات در مسجد موعود واحد دزفول با حضور 40 نفر شرکت کننده و به صورت مجزا برای برادران و خواهران و با قضاوت استادان مجرب برگزار شد و شرکت کنندگان در فضایی معنوی به رقابت پرداختند و نفرات برتر برای شرکت در مرحله استانی این مسابقات مشخص و معرفی شدند.

رئیس واحد دزفول در گفتگو با مرکز خبر روابط عمومی اظهارکرد: «یکی از شاخصه‌های بارز در سنجش قابلیت‌های جامعه و مبنای پیشرفت ملل، موضوع فرهنگ است که با تکیه بر ارکان اصلی یک جامعه نقش بسزایی در سنجش مدنیت جوامع ایفا می‌کند»

دکتر ناصر سراج خرمی با اشاره به نقش قرآن در سرنوشت بشری گفت: قرآن معجزه الهی است که در آن سعادت بشر به خوبی ترسیم شده است به همین خاطر برای جلوگیری از گمراهی باید به اصول آن عمل شود.

وی قرآن را سر منشاء همه مسائل مادی و معنوی خواند و گفت: این بدان معنا نیست که انسان عقلانیت و تفکر را کنار بگذارد و به آن توجه نکند بلکه باید با بهره گیری از تفکر و عقل در مسیر الهی و قرآن کریم گام بردارد.

وی افزود: «دانشگاه و محیط فرهنگی محل تعلیم و تربیت و کسب علم، دانش و معرفت است و استادان و عالمان دینی در تحول و تغییر در نگرش مردم و علاقه آنها به قرآن و عترت (ع) نقش مهمی دارند.»

کد خبر: 762954

وب گردی

وب گردی