قتل قاچاقچی عتیقه به دست بادیگاردش/متهم 23 ساله دستگیر شد

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جوانی که پس از دعوا بر سر سهم معامله عتیقه، مردی را به قتل رسانده بود، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، در ساعت 20:30 روز 21 فروردین ماه امسال، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 کشف جسدی در کمربندی اسلامشهر – واوان به کلانتری 170 کهریزک اعلام شد که با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد جسد متعلق به مردی حدودا 45 است که با دست و پای بسته ، داخل یک 206 سفید رنگ به شماره انتظامی معلوم قرار داده شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم پس از حضور در محل کشف جسد به جستجوی دقیق محتویات لباس‌های مقتول و خودرو پرداختند تا شاید با کشف مدارک شناسایی ، موفق به شناسایی هویت جسد شوند اما هیچگونه مدارک شناسایی و ... از داخل خودرو و البسه مقتول کشف نشد اما در ادامه و با شناسایی مالک خودرو 206 ، کارآگاهان موفق به شناسایی مالک خودرو به نام قاسم 46 ساله شدند.

با شناسایی محل سکونت قاسم و خانواده‌اش در منطقه فرمانیه ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که قاسم از صبح روز کشف جسد از خانه خارج و از بعداز ظهر دیگر پاسخگوی تماس های تلفنی اعضای خانواده‌اش نبوده است تا اینکه نهایتا همسر قاسم با مشاهده تصویر مقتول، وی را به عنوان همسرش مورد شناسایی قرار داد.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که مقتول در زمینه خرید و فروش عتیقه جات فعالیت داشته و جوانی به‌نام مهدی . ک متولد 1373 نیز با وی فعالیت دارد.

با شناسایی مهدی . ک در منطقه قوچ حصار ، تحقیقات از وی به عنوان شخصی که آخرین بار مقتول با او مشاهده شده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مهدی در اظهارات اولیه گفت: مقتول به سراغ من آمد و پس از گرفتن مبلغ 40 میلیون تومان به صورت دستی، دیگر از او اطلاع ندارم.

در شرایطی که مهدی در چندین مرحله تحقیقات همچنان اظهارات قبلی خود را تکرار کرده بود، اما سرانجام در ساعت 15 دیروز لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: زمانیکه مقتول قصد انجام معامله عتیقه داشت، من به دلیل ورزشکار بودن و داشتن بدن قوی و تنومند همیشه به عنوان بادیگارد او را همراهی می‌کردم تا اینکه یک روز ، مقتول مبلغ قابل توجهی را در یک معامله به‌دست آورد اما با این وجود هیچ پولی به من پرداخت نکرد تا اینکه حتی چند روز بعد به سراغم آمد و 40 میلیون تومان نیز به صورت دستی از من گرفت. با گذشت چند روز از این ماجرا ، در حالیکه از این رفتار مقتول بسیار ناراحت و عصبانی شده بودم ، به دروغ به او گفتم که معامله سنگینی را هماهنگ کرده ام و به این بهانه مقتول را به منزل یکی از بستگان نزدیک خودم که کلید خانه‌اش در اختیارم بود کشاندم و مدعی شدم که محل انجام معامله آنجاست. داخل خانه، از مقتول درخواست سهم خود بابت معامله چندروز پیش را مطرح کردم اما او مدعی شد که پولی ندارد در حالیکه من اطمینان داشتم که دروغ می‌گوید و به همین دلیل کنترل خودم را از دست دادم و او را روی زمین انداختم و یک رشته طناب پلاستیکی را به دور گردنش انداخته و از پشت سر اقدام به کشیدن طناب کردم.

متهم ادامه داد: زمانی متوجه مرگ مقتول شدم که دیگر نفس نمی کشید، از بینی و دهانش خون آمده بود و دیگر تکان نمی خورد . بسیار ترسیده بودم ؛ یک پتوی آبی رنگ برداشتم و جسد را پس از بستن دست و پا، داخل ماشین 206 قرار داده و به محل کشف جسد منتقل کردم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 762997

وب گردی

وب گردی