برگزاری ششمین جشنواره حرکت در دانشگاه علم و صنعت ایران

به منظور ارایه دستاوردهای انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه، ششمین جشنواره حرکت دانشگاه علم و صنعت ایران، روزهای 18 و 19 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، جشنواره ملی حرکت ویژه انجمنهای علمی دانشجویی و با تأکید بر هم افزایی، تکثیر ایده های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمنهای علمی دانشجویی، همه ساله توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز علمی برگزار میشود که برای انتخاب برترین انجمن‌های علمی در حوزه ‌های گوناگون، هر ساله این جشنواره ابتدا در مرحله دانشگاهی برگزار می‌گردد که در نهایت انجمن‌های برتر، جواز حضور در جشنواره ملی حرکت را دریافت خواهند نمود.
شناسایی انجمن های علمی دانشجویی موفق و تقدیر از فعالان این انجمنها؛ انعکاس فعالیت‌های الگو و موفق؛ ایجاد تحرک توام با جهت دهی فعالیتهای انجمن های علمی دانشجویی؛ ایجاد زمینه به منظور هم افزایی انجمن های علمی دانشجویی از طریق انتقال تجارب موفق و ایجاد بستر مناسب به منظور آشنایی صاحبان صنایع و معادن، حرف و مشاغل، سازمانهای دولتی و غیردولتی با ظرفیتها و توانمندیهای انجمن های علمی دانشجویی، اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گفته مهندس سعادتجو(دبیر کل انجمن های علمی دانشگاه)، ششمین جشنواره حرکت دانشگاه علم وصنعت ایران با شرکت 15 انجمن علمی در حوزه‌های داوری و رقابتیِ 23 گانه‌ و متفاوت با جشنواره های حرکت قبلی این دانشگاه، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه 18 و 19 اردیبهشت ماه 1396 برگزار خواهد شد. همچنین از 16 تا 20 اردیبهشت ماه سال جاری به نام "هفته حرکت دانشگاه" نامگذاری شده است.
وی گفت: بخش رقابتی شامل پنج بخش کلی: «انجمن علمی فعال»، «انجمن علمی توانمند»، «انجمن علمی خلاق»، «فعالان موفق انجمن های علمی» و «انجمن علمی برگزیده پانزدهمین دوره انجمن‌های علمی» است که هر کدام دارای حوزه‌های گوناگون و در مجموع، 23 حوزه رقابتی هستند.

لازم به ذکر است که در بخش نمایشگاهی این جشنواره، از نخستین چارت فرادرسی و فوق برنامه ی دانشکده های دانشگاه علم و صنعت؛ به عنوان دستاوردهای کلان پانزدهمین دوره انجمنهای علمی رونمایی خواهد شد.

کد خبر: 763015

وب گردی

وب گردی