شهید مطهری نگاه های روشنفکری و اصلاح طلبانه داشتند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مطهری تاکید داشتند که انقلاب ما اسلامی است و به دلیل نگاه های روشنفکری و اصلاح طلبانه ای که داشتند مثلا درباره حقوق زنان و حجاب کتاب هایی نوشتند که طبیعی است که مورد استقبال جوانان و تحصیل کردگان جامعه بودند به طوری که دانشجویان و جوانان برای حضور در سخنرانی شهید مطهری سر و دست می شکستند.


به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، علی مطهری در نشست "بررسی مسائل روز از دیدگاه استاد شهید مرتضی مطهری" که در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران برگزار شد، در خصوص عملکرد شهید مطهری بیان کرد: برای سخنرانی درباره موضوعی که تعیین شده باید به نظر شهید مطهری درباره انقلاب اسلامی بر گردیم و به شهادت ایشان که چگونه ۲ ماه بعد از انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: مکتب امام حسین راه نجات این امت است و امر به معروف و نهی از منکر عاملی است که امت را سالم نگه می دارد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مطهری تاکید داشتند که انقلاب ما اسلامی است و به دلیل نگاه های روشنفکری و اصلاح طلبانه ای که داشتند مثلا درباره حقوق زنان و حجاب کتاب هایی نوشتند که طبیعی است که مورد استقبال جوانان و تحصیل کردگان جامعه بودند به طوری که دانشجویان و جوانان برای حضور در سخنرانی شهید مطهری سر و دست می شکستند.


وی ادامه داد: افکار مارکسیستی در اواخر دهه ۴۰ و ۵۰ در بین اقشار تحصیل کرده و جوانان زیاد شده بود و مارکسیست را یک ایدئولوژی مبارزه قلمداد می کردند. در چنین شرایطی شهید مطهری تصمیم گرفت که در مقابل آن ها بایستد و صرفا و به مبارزه با آن ها بپردازد. در این شرایط که مجاهدین خلق محبوبیت زیادی بین قشر دانشجو و برخی روحانیون داشتند تنها کسی که مخالفت کرد با این گروه شهید مطهری بود. این گروه ها اقدامات زیادی از جمله ترور های مختلف داشتند و مخالفت با آن ها مخالفت با شاه قلمداد می شد.

خبر در حال تکمیل است/

خبرنگار: شایان دنیا دیده/تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 763017

وب گردی

وب گردی