صادقی: با برچسب‌های نفوذ جلوی فعالیت علمی گرفته می‌شود

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با بیان این که امنیتی کردن محیط دانشگاه مانند این است که در یک محیط اکسیژن را به حداقل برسانید گفت: البته با برچسب های نفوذ جلوی فعالیت و تبادلات علمی گرفته می‌شود؛ باید بدانیم تا این اندازه بلوغ و رشد علمی داریم که تبادل علمی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمود صادقی در نشست " مطالبات دانشگاه از رییس جمهور آینده " در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر شمارش معکوس انتخابات آغاز شده و مردم با همه گرایش‌هایی که دارند باید بتوانند کاندیدای مورد نظر خود را با آگاهی و آزادی کامل انتخاب کنند.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به تنگناهای معیشتی که اقشار مختلف کشور دارند به عنوان یک اصل پرداخته می‌شود. در واقع روی معیشت تکیه می‌کنند اما منزلت تحت الشعاع قرار گرفته در حالی که منزلت داشتن حرمت و کرامت است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که دوستان اصولگرایی بیشتر بر روی اقتصاد و معیشت تکیه می‌کنند گفت: پیش نیازهای حقوق انسانی جنبه ثانویه و فردی پیدا کرده و این برای جامعه خطر است.

وی درباره کار و کرامت را به دور از جنس اقتصاد و معیشتی و آرد و سیب زمینی دانست و گفت که این کرامت واقعی نیست.

صادقی ادامه داد: نظام اعتقادی ما برای صدقه و زکات اهمیت بسیاری دارد البته صدقه نباید با منت باشد که در کنارش عکس یادگاری برای انتخابات بیندازیم.

وی با بیان این که امنیتی کردن محیط دانشگاه مانند این است که در یک محیط اکسیژن را به حداقل برسانید گفت: البته با برچسب های نفوذ جلوی فعالیت و تبادلات علمی گرفته می‌شود؛ باید بدانیم تا این اندازه بلوغ و رشد علمی داریم که تبادل علمی کنیم ولو با جورج سورس باشد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در ادامه درباره این که با توجه به کمبود فرصت های آموزشی و مشکلاتی که برای تحصیلات غیر مسلمانان وجود دارد در مجلس چه راهکارهایی ارایه شده است، اظهار کرد: از نظر قانون اساسی این آموزش حق آنهاست حتی اگر بدانیم چه اعتقادی دارند. خوشبختانه در دوره ابتدایی و متوسطه محدودیتی وجود ندارد اما در آموزش عالی این محدودیت‌ها را ایجاد کردیم که برخلاف اصول متعدد قانون اساسی است.

صادقی همچنین بیان کرد: با این محدودیت‌ها پیش از آن که در جهت مصلحت کشور عمل کنیم در جهت ضربه زدن به مسایل کشور است.

به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس تاکید کرد: در مجلس برای تامین چنین حقی قدم بر می داریم و حتما در کمیسیون آموزش نیز دنبال خواهم کرد، البته کسانی که مخالفت می کنند معتقدند که این ها بر ضد کشور و اسلام توطیه می کنند.

302/302

کد خبر: 763056

وب گردی

وب گردی