رئیسی: سالیانه یک میلیون شغل ایجاد خواهیم کرد

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: حتما با برنامه های دولت آینده می توانیم اشتغالزایی سالیانه یک میلیون شغل داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه و در برنامه تلویزیونی با دوربین شبکه یک سیما پخش می شد، با بیان این مطلب افزود: درباره مدیریت اجرایی در کشور به نظر می رسد که مشکلاتی وجود دارد که به این مشکلات شاید بتوان در سه محور اشاره کرد؛ اولین محور نحوه نگاه به مردم و توانایی های مردم است.
وی ادامه داد: به نظر می رسد توانایی های مردم و آنچه مردم می توانند در زمینه مشکلات معیشتی گره گشایی کنند، باید متحول شود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری دومین محور را نگاه به سرمایه های کشور دانست و توضیح داد: کشور ایران ثروتمند است و علاوه بر منابع و ثروت فراوان، دارای نیروی انسانی عظیمی نیز است که می تواند منشا تحول باشد.
حجت الاسلام رئیسی محور سوم مد نظر خود را تغییر نگاه به توانایی های خارج از مرزها عنوان کرد و گفت: این نگاه که برخی از مدیران دارند که می توان گره مشکلات کشور توسط خارجی ها باز شود و منتظر سرمایه خارجی و اراده از بیرون از مرزها برای گره گشایی هستند، باید تغییر کرد و این آسیب باید در نوع نگاه مدیریتی کشور متحول شود.
وی خاطرنشان کرد که می توان با به صحنه آوردن مردم مانند دوران دفاع مقدس، فناوری نانو، هوا-فضا و... اقتدار و عزت را بدست آورد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری منظور خود از سرمایه را تنها بودجه ندانست و اظهار داشت: باید در کشور ثروت آفرینی و کارآفرینی شود؛ حتما باید در مدیریت اجرایی کشور و در حوزه های مختلف تحول به وجود بیاید.
حجت الاسلام رئیسی با طرح این سوال که آیا مشکل بیکاری فقط منابع است؟ گفت: علت بیکاری این است که بسیاری از کارگاه های تولیدی کشور امروز تعطیل شده یا با نصف ظرفیت فعالیت می کنند؛ امروز بحث بر سر این نیست که فردی کار دارد یا ندارد بلکه بر سر این است که فرد دارای شغل در حال از دست دادن شغل خود است.
وی یکی از دلایل بیکاری را قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: آیا نمی توان حجم قاچاق کالا را کاهش داد؟ تعدادی از جوانان ما با بررسی دو بندرگاه کشور و با برنامه ریزی توانستند قاچاق کالا را در ورودی این دو بندر به حداقل برسانند.

رئیسی با اشاره به حجم واردات تصریح کرد: یک زمان یک دستگاهی به کشور وارد می شود که کالای واسطه ای است که خوب است .

وی ادامه داد: اما یک زمان محصول مصرفی وارد می شود که امکان تولیدش وجود دارد و می تواند با بیکاری رابطه داشته باشد .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص موضوع افزایش صادرات گفت: ما صادراتمان افزایش نداشته که اگر میعانات گازی را کنار بگذاریم 6 درصد صادراتمان کاهش داشته است .

رئیسی گفت:کشور می تواند در صادرات غیر نفتی جایگاه بالایی داشته باشد .

وی با اشاره به بهره برداری از دریا افزود: ما از چند طرف با دریا ارتباط داریم و آیا واقعا بهره برداری کافی است .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:در حوزه مسکن و مسکن سازی که یکی از نیاز های کشور است و جزو صنایعی است که می تواند اشتغال تولید کند .

رئیس گفت: اگر سالی 6 درصد رشد ساخت و ساز در مسکن مهر باشد یعنی پیشرفت مسکن مهر از ابتدای دولت تنها 6 درصد در هر سال بوده است .

وی تاکید کرد:کاری که می شود تا آخر سال مسکن مهر را تمام و تحویل متقاضیان داد ،خانواده هایی که طلای خود را فروخته اند و با یک انتظاری زمان می گذراند تا مسکن مهر را بگیرند .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص فضای مجازی گفت:استفاده امروز از فضای مجازی آیا کافی است ؟ در حالیکه فضای مجازی می تواند بسیار مناسب برای اشتغال باشد .

رئیسی ادامه داد:در کشور های دیگر با برنامه نویسی ،تهیه محتوا و نرم افزار ها حرف اول را می زنند و با استفاده از جوانان و دانشمندان در این حوزه می توانیم یک کار دانش بنیان کنیم .

وی گفت:فضای مجازی را می توانیم زمینه ای برای شفاف سازی امور در حوزه مالی و اقتصادی ، بانکی و اداری ، اشتغال قرار دهیم .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:اگر قانون برنامه تاکید می کند که نرخ بیکاری باید به 12 درصد برسد به 8 درصد و اگر ما می گوییم که سالی یک میلیون شغل ایجاد می شود کاملا منطبق بر قانون و نیاز های امروز جامعه است .

وی گفت: امروز نیاز مسکن در کشور به نحوی است که ما 700 هزار ازدواج داریم .

رئیسی افزود: نیاز به تغییر 200 تا 300 هزار بافت فرسوده و مسکن روستایی داریم .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با توجه به همه این موارد امکان ندارد بتوانیم با کمتر از تولید سالی یک میلیون مسکن ،مشکل این حوزه را حل کنیم .

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 763109

وب گردی

وب گردی