مرسدس هم باتری خانگی تولید می کند

شاید در موبرشرد فناوری Powerwall تسلا شنیده باشید. اما مسلما این اولین باری است که در مورد نسخه ساخت مرسدس این باتری خانگی می شنوید.

به گزارش ایسکانیوز، مرسدس بنز انرژی چندی است که مسئول فروش و توزیع سامانه های ذخیره انرژی ساخت مرسدس شده است. تولید این سامانه ها زیر نظر دایملر و در آلمان انجام می گیرد و تاکنون سرمایه گذاری 500 میلیون یورویی برای آن در واحد Kamenz صورت گرفته است.

در ابتدا سامانه های ذخیره انرژی برای نصب بر روی خودروها در نظر گرفته شده بودند اما حالا نمونه هایی از آن ها برای استفاده در منازل روانه بازار می گردد. برتانیایی ها اولین مشتریانی خواهند بود که از این باتری ها استفاده می کنند.

این سامانه در هشت مدل مختلف عرضه می شود که بیشترین ظرفیت آن 40 کیلو وات ساعت است و می توان از ان برای شارژ کلیه محصولات مرسدس بنزی که ازسال 2012 به فروش رسیده اند استفاده کرد. همچنین می توان در منازل از صفحات خورشیدی استفاده کرد و از طریق آن ها این باتری ها را شارژ نمود.

در واقع مرسدس خود مجموعه صفحات فتوولتائیک را به همراه مبدل های انرژی در کنار باتری های فوق عرضه می کند. هنوز قیمت این سامانه ها اعلام نشده است ولی گمان میرود که باتری های خانگی مرسدس به رقیبی برای Powerwall تسلا تبدیل شوند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 763117

وب گردی

وب گردی