مرکل: اعتقادی به راه‌حل نظامی در یمن نداریم

صدراعظم آلمان در دیدار با مقامات سعودی در خصوص نگرانی‌هایی که در ارتباط با وضعیت حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و حمله عربستان به یمن بحث و گفت‌وگوکرد.

به گزارش ایسکانیوز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در اولین سفر خود در هفت سال اخیر به عربستان سعودی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد و در خصوص مسائلی چون حقوق زنان، جنگ یمن و دیگر موضوعات حساس به آنها اعمال فشار آورد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این زمینه گزارش کرد، مرکل بعد از نشست‌هایی که در شهر «جده» برگزار شد، به خبرنگاران آلمانی که وی را در این سفر همراهی کرده بودند، گفت که نگرانی‌های حقوق بشری از جمله حقوق زنان را با مقامات سعودی در میان گذاشته است.

بر اساس این گزارش، صدراعظم آلمان اعلام کرد که همچنین درباره جنگ عربستان در یمن نیز بحث‌هایی صورت داده است.

بیش از دو سال است که سعودی‌ها با تشکیل یک ائتلاف به یمن حمله کرده‌اند و مردم بی‌گناه این کشور را بمباران می‌کنند و این تجاوزات سعودی‌ها موجب قحطی در یمن شده است و بنا بر برخی گزارشات، 27 میلیون نفر از مردم یمن به کمک‌های انساندوستانه و حفاظتی نیاز دارند.

مرکل درباره حملات سعودی‌ها به یمن گفت: «اعتقادی به این نداریم که راه‌حل نظامی باید برای این درگیری‌ها وجود داشته باشد».

مرکل بعد از دیدار با پادشاه عربستان، گفت‌وگوهایی را با «محمد بن نایف» جانشین ولیعهد عربستان و همچنین «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان برگزار کرد.

صدراعظم آلمان تصریح کرد که در حین این نشست‌ها به طور خاص درباره مجازات اعدام در عربستان گفت وگو و بحث شده است.

وی اعلام کرد که از زمان دیدار قبلی‌اش به عربستان در سال 2010 تاکنون، تغییرات چشمگیری در نقش زنان در عربستان به وجود آمده است اما با اینحال، زنان در عربستان سعودی همچنان محدودیت‌های زیادی دارند.

مرکل تصریح کرد: «من این احساس را دارم که این کشور (عربستان) در مرحله تغییر است و هم‌اکنون در مقایسه با سالهای پیش، احتمال تغییرات بیشتری وجود دارد اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به آنچه که ما برابری می‌دانیم، وجود دارد».

صدراعظم آلمان قرار است روز دوشنبه (امروز) به امارات متحده عربی سفر کند.

مرکل با یک هیأت تجاری که شامل مدیران اجرایی شرکت‌های مهم آلمان می‌شود و به دنبال فرصت‌هایی در عربستان سعودی هستند، به «جده» سفر کرده است.

وی به مقامات سعودی اعلام کرد که اروپا همچنان به توافق تجارت آزاد با کشورهای خلیج‌فارس علاقمند است.

مرکل اعلام کرد که به واسطه نقش برجسته عربستان در خاورمیانه، آلمان همچنان آموزش‌هایی را به پلیس عربستان و نیروهای امنیتی و گارد مرزی این کشور ارائه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر: 763144

وب گردی

وب گردی