مطالعات حقوقی تطبیقی حقوقدان را از پیش داوری و تعصب و خوش بینی باز می دارد

همایش "مطالعات حقوقی تطبیقی در جهان معاصر با نگاهی به حقوق ایران و آلمان"روز گذشته در سالن همایش دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این همایش یک روزه که با همکاری مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان(DAAD)و مؤسسه حقوق تطبیقی دانشگاه تهران برگزار شد با استقبال کم نظیر دانشجویان، محققین و اساتید از دانشگاه های مختلف همراه گردید

در ابتدای همایش دکتر امین پاشای امیری دبیر همایش با بیان اهداف برگزاری این همایش گفت حضور دو استاد برجسته آلمانی در دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی گامی مهم در تبادلات علمی سطح دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی از مسئولان واحد تهران مرکزی و همچنین دانشکده حقوق که در برگزاری این همایش همکاری و مساعدت لازم را داشته اند تشکر کرده وابراز امیدواری نمود که این رویداد که با مشارکت یکی از مؤسسات معتبر بین المللی در سطح اروپا برگزار می گردد سبب توجه به استفاده از تجربیات حقوقی دیگر کشورها به صورت اصولی و با در نظر گرفتن اقتضائات حقوقی، اجتماعی، فرهنگی و ... در داخل کشور بیش از گذشته شود.

دکتر جلیل مالکی، رئیس دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی و رئیس همایش ضمن بیان اهمیت مطالعات حقوقی تطبیقی در جهان معاصر، مطالعات حقوقی تطبیقی را موجب شناخت بهتر نقاط ضعف و قوت حقوق ملی دانست. وی افزود حقوقدانان داخلی بدون مطالعات تطبیقی به نظام حقوقی خود بسیاری از نقاط ضعف و قوت این نظام برایشان مشخص نمی گردد.

وی گفت مطالعات حقوق تطبیقی حقوقدان را از پیش داوری و تعصب و خوش بینی در خصوص وضعیت حقوق ملی باز می دارد و به او این مجال را می دهد که از بیرون به حقوق ملی خود نگاه کند.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 763167

وب گردی

وب گردی