برگزاری کارگاه آموزشی همسر یابی  در واحد تهران شرق دانشگاه آزاد اسلامی/ رواج ازدواج سفید در کشور

به همت مرکز مشاوره و راهنمایی معاونت دانشجویی و فرهنگی و به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان با ازدواج و روابط دختر و پسر کارگاه آموزشی با حضور دانشجویان و با سخنرانی دکتر محمد مهدی مقدم نیا از اساتید دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مقدم نیا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امروزه روابط پسر و دختر یکی از موضوعات مهم جامعه است. اگر قصد پسر و دختر ازدواج است چرا نباید خانواده ها در جریان قرار گیرند؟ روابط پسر و دختر قبل از ازدواج برای شناخت بیشتر باید زیر نظر خانواده ها و همراه با محدودیت هایی باشد تا خدای ناکرده منجر به مشکلات ناشی از این بی بند وباری نشوند و در بستری مناسب، به دور از احساسات زود گذر و ناشی از شهوت، همسر آینده خود را بشناسند و ببینند آیا او مناسب ازدواج است یا نه ؟ اگرروابط پسر و دختر در چارچوبی مناسب نباشد بستری برای ارضای شهوت می شود.

وی در ادامه بیان کرد: رواج مخفیانه ازدواج سفید در کشورمان آغاز شده است. اتفاقی که نه از نظر دین و نه از نظر عرف برای خانواده های اصیل ایرانی پذیرفتنی نیست.هم‌خانگی بدون ازدواج ، پدیده‌ای است که دختر و پسر به عنوان هم‌خانه با یکدیگر زندگی می‌کنند، بی آنکه میان آن‌ها پیوند رسمی ازدواج و رابطه زن و شوهری باشد. در دنیای غرب، با توجه به تغییر سبک زندگی و در کنار آن، افزایش فشارهای اقتصادی، به طور کلی میل به ازدواج شرعی و رسمی کاهش یافته و روابط، بیشتر بر پایه ارضای غرایز و آزمایش گونه شکل می گیرد. متاسفانه در حال حاضر تعدادی از جوانان در کشور ما نیز به چنین ازدواج هایی رو آوردند.راهکار اساسی در شرایط حال حاضر جامعه برای روآوردن جوانان به ازدواج تسهیل شرایط اقتصادی و آسان سازی ازدواج است. پایداری ازدواج ها در گرو شناخت دقیق و مناسب قبل از آن است.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

کد خبر: 763169

وب گردی

وب گردی