رشد 150درصدی درآمدی طرح های برون دانشگاهی در سال 95/ طرح ساخت نمونه درایورهای پاور ال ای دی در واحد بجنورد

درآمد پژوهشی حاصل از صنعت به ازای اعضای هیات علمی در معیار درآمد صنعتی گنجانده می شود و وقتی بدانیم سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر درآمدزایی غیر شهریه ای است اهمیت درآمدزایی از طریق ارتباط با صنعت نمود بیشتری پیدا می کند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مزدک تیمورتاشلو عضو هیات علمی گروه برق و مدیر ارتباط با صنعت واحد بجنورد در خصوص توسعه ارتباط با صنعت و درآمدزایی طرح هایپژوهشی از دیدگاه دانشگاه گفت: نسل های جدید دانشگاهی به سمت توسعه ارتباط با صنعت و دآمدزایی با محوریت پژوهش پیش می­روند به شکلی که در درجه بندی کیفی دانشگاه ها درآمد صنعتی مهم است و رتبه بندی آسیایی تایمز همچون رتبه­ بندی جهانی تایمز، از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی بهره می گیرد.

درآمد پژوهشی حاصل از صنعت به ازای اعضای هیات علمی در معیار درآمد صنعتی گنجانده می شود و وقتی بدانیم سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر درآمدزایی غیر شهریه ای است اهمیت درآمدزایی از طریق ارتباط با صنعت نمود بیشتری می یابد.

وی ادامه داد: هر واحد باید شرایط خود را با گذشته مقایسه نماید خوشبختانه با حمایت های ویژه دکتر علی فیروزنیا رئیس واحد بجنورد و همچنین دکتر محمد ضمیریان معاون پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی و حمایت همه جانبه همکاران پژوهش شرایط مناسبی برای رشد این فاکتور ایجاد شده است که در نمودار زیر رشد درآمدی طرح های برون دانشگاهی در سال­های تاسیس این واحد دانشگاهی دیده می­شود. نمودار زیر رشد چشمگیر درآمد سال 1395 را نمایش می دهد به شکلی که در سال 1395 به تنهایی درآمد ایجاد شده از طریق طرح های برون دانشگاهی نسبت به کل 26 سال قبل رشدی در حدود 150 درصدی داشته است.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

کد خبر: 763175

وب گردی

وب گردی