حضور رئیس سیا در کره جنوبی

رسانه های کره جنوبی از حضور رئیس سیا در این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز گزارش های خبری حاکی است مایک پمپئو رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، برای بحث درباره کره شمالی در سفری اعلام نشده به کره جنوبی رفته است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول، وی روز شنبه و دوازده ساعت بعد از آزمایش موشکی جدید کره شمالی وارد پایگاه هوایی اوسان در جنوب سئول شد. روزنامه کوکمین ایلبو به نقل از مقامات برخی محافل سیاسی گزارش داد پمپئو قرار است تا روز سه شنبه در سئول بماند.

از سوی دیگر روزنامه چوسون ایلبو نیز گزارش داد پومپئو دیدارهایی را با لی بیونگ هو رئیس سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی و نیز مقامات کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار کرده است.

این روزنامه افزود رئیس سیا، مقامات کره جنوبی را در جریان نحوه اجرای سیاست جدید دونالد ترامپ در قبال پیونگ یانگ قرار داد. دو طرف توانایی های موشکی و هسته ای کره شمالی و نیز شرایط داخلی در حکومت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را بررسی کردند.

آینده روابط دو کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری نهم ماه مه در کره جنوبی از دیگر مسائلی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

مقامات دولتی کره جنوبی از تایید یا تکذیب خبر سفر این مقام ارشد آمریکایی به این کشور خودداری کردند. در هفته های اخیر، مایک پنس معاون رئیس جمهور و رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا نیز به کره جنوبی سفر کرده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

305/300

کد خبر: 763186

وب گردی

وب گردی