بادامچی: حقوق کارگر ابزار اهداف سیاسی نشود

رییس فراکسیون کار توجه به حقوق کارگران را رمز توسعه کشور دانست و با تاکید بر لزوم تضییع حقوق کارگران و مقابله با استفاده سیاسی از مقوله کار و کارگر گفت: بیان سخنان غیرمسئولانه از سوی برخی جریان‌های سیاسی درباره وضعیت اشتغال و ارقام تخیلی کارآفرینی توهمی بیش نیست و منجر به شکست این افراد می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، متن یادداشت محمدرضا بادامچی به مناسبت روز کارگر به شرح زیر است:

«امروز روز جهانی کارگر است، روزی بزرگ که رمز سربلندی کشور و نمادی برای پاسداشت عدالت است. روز کارگر، همانند روز عید برای اصحاب کار است و باید این روز عزیز را صمیمانه به همه کارگران ایران و جهان تبریک گفت. اما فراتر از تبریک باید بدانیم، نمی‌توانیم از تعالی انسانِ مسلمان ایرانی و توسعه کشوری با تمدن چندهزارساله سخن بگوییم و به حقوق کارگر بی‌توجه باشیم.

به صراحت باید گفت، بخشی از توسعه‌یافتگی غرب، محصول تلاش کنشگران مدنی و اندیشمندان اجتماعی برای تحقق حقوق کارگر است. باید برای نیل به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و اهداف عالیه قانون اساسی و اسناد بالادستی از جمله برنامه‌های توسعه، به ارتقای وضعیت حقوقی و اجتماعی کارگران، توسعه اشتغال و افزایش کارآفرینی و ترویج و تعمیق فرهنگ کار پرداخت.

باید بتوانیم با پرهیز از شعارزدگی، به اصلاح دقیق قوانین کار با در نظر گرفتن حقوق همه ارکان حوزه از جمله کارگران و کارفرمایان بپردازیم و از همه مهم‌تر قانون موجود را به نحو احسن و به صورت دقیق اعمال کنیم. باید با حمایت تمام‌عیار قوه قضاییه،با همه جریان‌ها و افرادی که به هر نحو ممکن قوانین کار را زیر پا می‌گذارند، مقابله کرد. در جامعه اسلامی هیچکس حق ندارد، حقوق کارگر را تضییع کند.

در این میان نکته مهم، تاکید و توجه به مقابله با استفاده سیاسی از مقوله کار و کارگر است. متاسفانه برخی جریان‌های سیاسی، مساله مهم و حیاتی کارآفرینی و اشتغال را، ابزاری برای اهداف سیاسی خود کرده اند و به بی توجه به تبعات بسیار خطرناک آتی، سخنان غیرمسئولانه درباره وضعیت اشتغال مطرح می کنند و بدون توجه به ظرفیت‌های واقعی کشور، از ارقام تخیلی درباره کارآفرینی سخن می‌گویند. باید گفت این تحلیل‌ها جز توهم چیزی نیست و در نهایت به شکست منجر خواهد شد.

این روزها بخصوص در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، حرف از اشتغال و کارآفرینی، زیاد شده و همه جریان‌ها در این باره، خیلی مانور می دهند. اما تقریبا هیچ کسی راجع به تکالیف قانونی مربوط به موضوع حرفی نمی زند، در حالی که اگر مساله اشتغال امروز به مشکل تبدیل شده، نتیجه بی‌توجهی به تکالیف قانونی در گذشته است.

همان طور که در ابتدا آمد، توجه به حقوق کارگران رمز توسعه کشور است. متاسفانه ما در کشورمان شاهد تضییع حقوق کارگران در حوزه های مختلف هستیم. وقایعی چون حادثه تلخ معدن طلای آق‌دره، دل بسیاری از فعالان کارگری را سوزاند. امید است با درایت نظام اجرایی و قضایی کشور، هرگز شاهد تکرار حوادثی نباشیم که در آن، کرامت کارگر، زیر پا گذاشته می شود. یادمان باشد، در نظام اسلامی ما، کارگر آنقدر عزیز است که عزیزترین انسان دو عالم، دست‌های او را می‌بوسد. انسانی که پیامبر دست‌هایش را می‌بوسد، چرا باید شلاق بخورد؟»

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 763223

وب گردی

وب گردی