دریافت وعده های غذایی بر اساس ویژگی های دی ان ای

با افزایش تعداد رستوران ها و فروشگاه های زنجیره ای، موسسات فعال در این زمینه به دنبال یافتن روش های ابتکاری به منظور جلب رضایت مشتریان هستند.

به گزارش ایسکانیوز، شرکتی به نام هبیت برای جلب نظر مردم مدعی شده که وعده های غذایی را برای افراد تدارک می بیند که مبتنی بر ویژگی های دی ان ای آنها و کاملا سازگار با آنان است.

این شرکت مدعی است اگر وعده های غذایی با دی ان ای افراد سازگار باشند، می توان سلامت و کیفیت زندگی انسان ها را ارتقا بخشید. این شرکت ابتدا اطلاعات مربوط به ویژگی های دی ان ای افراد را دریافت می کند و سپس بر همین اساس یک جدول و رژیم غذایی سالم را به علاقمندان پیشنهاد کرده و در صورت تمایل وعده های غذایی را برای آنها ارسال می کند.

نیل گریمر مدیرعامل شرکت هیبت می گوید ایده ارائه چنین خدماتی وقتی به ذهن وی رسیده که پزشک او دو سال هشدار داد در صورت عدم تغییر سبک تغذیه دچار مشکلات جدی می شود و سلامتش به خطر می افتد. لذا او برای نجات سلامت خود و خانواده اش مجبور شد سبک زندگیش را عوض کند و با انجام آزمایش های دی ان ای و خود درک بهتری از نیازهای تغذیه ای بدنش پیدا کرد و وعده های غذایی خود را بر همین اساس انتخاب کرد.

شرکت هبیت یک کیت خانگی طراحی کرده که قادر به محاسبه بیش از ۶۰ نوع مختلف از نشانگرهای زیستی موجود در دی ان ای انسان است. این کیت با بررسی این نشانگرها می تواند یک برنامه تغذیه ای خاص را برای بدن هر فرد طراحی کند و ترکیب این اطلاعات با داده هایی مانند وزن، قد و ... به تصمیم گیری دقیق منجر می شود.

هزینه ارائه این خدمات به ازای هر وعده غذایی بین ۱۰ تا ۱۵ دلار است. شرکت هبیت فعلا تنها در سان فرانسیسکو فعال است ولی از سال آینده فعالیت خود را به سراسر جهان توسعه می دهد.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

کد خبر: 763227

وب گردی

وب گردی