بمب های منصوریان در نقل و انتقالات را بشناسید

استقلال با ارسال درخواست رسمی برای جذب ستاره جوان لوکوموتیو تاشکند عملاً وارد بازار پرهیاهوی تابستانی فوتبال ایران شد، درخواستی که به سوژه اصلی اردوی این تیم در آستانه دو بازی حساس پایانی لیگ شانزدهم و همچنین بازی با التعاون عربستان در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شد

به گزارش ایسکانیوز، این باشگاه در حالی برای جذب یک بازیکن خارجی اقدام کرد که چندی پیش سازمان لیگ مدعی شده بود باشگاه‌های بدهکار از جمله استقلال نمی‌توانند در تابستان خرید خارجی داشته باشند و ابتدا باید بدهی‌های خود را تسویه کنند تا مجوز خرید جدید برای‌شان صادر شود. تصمیمی که به نظر می‌رسد چندان وجهه اجرایی نداشته باشد و باز هم با وساطت و... باشگاه‌ها قانون را دور زده و تیم‌شان را تقویت خواهند کرد.

***

درخواست جذب جلال‌الدین ماشاریپوف ستاره 23 ساله و جوان لوکوموتیو تاشکند در حالی به صورت رسمی به باشگاه ازبک ارسال شد که این جوان ملی‌پوش در پست هافبک چپ قابلیت‌های زیادی از خود نشان داد و در دو بازی رفت و برگشت برابر استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا جزو بهترین نفرات تیمش بود. بازیکنی که به صورت قرضی از پاختاکور با قراردادی به ارزش 450 هزار یورو سر از لوکوموتیو در آورد و جانشین سرورجپاروف شد تا با پیراهن شماره 99 به میدان برود. ماشاریپوف متولد اول سپتامبر 1993 به عنوان سهمیه زیر 23 سال می‌تواند به استقلال بیاید تا به این شکل باشگاه مشکلی از بابت فهرست بازیکنان بزرگسال خود نیز نداشته باشد. گفته می‌شود درخواست جذب این بازیکن از طریق یکی از کارگزاران رسمی فیفا در ایران ارسال شده و باشگاه به صورت کاملاً حرفه‌ای و بدون دخالت واسطه‌ها در تلاش برای جذب ملی‌پوش ازبکستانی است.

***

اینکه ماشاریپوف در لیست فصل آینده استقلال جای کدام بازیکن خارجی را خواهد گرفت خود علامت سؤال بزرگی را در ذهن طرفداران این باشگاه و همچنین اهالی فوتبال رقم زده است. با حضور رابسون، پادوانی و مکویان سه سهیمه غیر آسیایی استقلال تکمیل است ضمن اینکه منصوریان روی بازگردان سرورجپاروف به جمع شاگردانش تأکید ویژه‌ای دارد چون می‌خواهد از این بازیکن در میانه میدان تیمش بهره ببرد. از همین‌رو اضافه شدن ماشاریپوف سهمیه خارجی‌ها را به پنج نفر می‌رساند که این مشکلاتی را برای باشگاه رقم خواهد زد و قطعاً آنها باید قید یکی، دو خارجی خود را بزنند که گفته می‌شود سرمربی استقلال روی مدافع ارمنستانی و همچنین مدافع پا به سن گذاشته برزیلی نظر دارد تا از جمع شاگردانش در تابستان کنار بگذارد. مکویان بیشتر فصل مصدوم بود ضمن اینکه از نظر فنی هم انتظارات منصوریان را برآورده نکرد و اولین گزینه برای جدایی از استقلال است و در کنار او لئوناردو پادوانی پا به سن گذاشته هم با افزایش اشتباهاتش در بازی‌های گذشته عملاً از چشم سرمربی استقلال افتاده و او ترجیح می‌دهد این بازیکن را فصل بعد نداشته باشد.

***

علیرضا منصوریان با علم به اینکه فصل بعد باید تیمش را در مسیر قهرمانی قرار دهد چون تنها چیزی که طرفداران را راضی می‌کند رسیدن به جام است برنامه‌های گسترده‌ای برای نقل و انتقالات تابستانی خود دارد. این مربی که مدام در صحبت‌هایش مدعی شده تنها یکی، دو جابه‌جایی در فصل نقل و انتقالات خواهد داشت برنامه‌های گسترده‌ای برای تابستان تدارک دیده تا جایی که شنیده می‌شود لیست استقلال در لیگ هفدهم بین 5 تا 7 تغییر بزرگ خواهد داشت. از جمله بازیکنانی که شنیده می‌شود در فهرست مازاد منصوریان قرار دارند هرایر مکویان، لئوناردو پادوانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشید باقری، وریا غفوری و جابر انصاری هستند که به این جمع باید جدایی احتمالی کاوه رضایی را نیز اضافه کرد. مهاجمی که ماندن یا جدایی دست خودش است و تمام مذاکراتی که در هفته‌های گذشته میان او و منصوریان انجام شده به نتیجه خاصی نرسیده تا سرمربی استقلال رفته رفته به دنبال آلترناتیوی برای بهترین گلزنش باشد.

***

اما در فهرست خریدهای استقلال هم که هنوز به صورت رسمی تأیید نشده نام‌های جالبی در میان گزینه‌های مد نظر منصوریان دیده می‌شود از جمله مدافع چپ، مدافع راست، مدافع میانی، هافبک، وینگر چپ و یک مهاجم گلزن و سرشناس. از جمع نام‌هایی که مطرح شده تاکنون منصوریان تنها از حضور پژمان منتظری در جمع شاگردانش اطمینان دارد، مدافعی که با اتمام بازی‌های الاهلی در امیر کاپ قطر بازیکن آزاد شناخته می‌شود و از مدت‌ها قبل تصمیمش را برای بازگشت به استقلال و ایران گرفته تا سال منتهی به جام جهانی‌ را در این تیم پرطرفدار سپری کند. سایر گزینه‌های نزدیک به باشگاه استقلال هم دانیال ماهینی از استقلال خوزستان، مهرداد قنبری از ذوب‌آهن، مرتضی تبریزی از ذوب‌آهن، سجاد شهباززاده از نفت تهران و دو مهره جوان و آینده‌دار از تیم‌های دسته اولی هستند که مذاکرات به صورت مخفیانه با آنها آغاز شده تا مراحل اضافه شدن این بازیکنان به تیم طی شود.

کد خبر: 763249

وب گردی

وب گردی