سیسی فردا به کویت می‌رود

رئیس‌جمهور مصر با هدف بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی فردا (سه‌شنبه) به کویت می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه الرأی کویت، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر فردا (سه‌شنبه) در راستای سفر دوره‌ای خود به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به کویت می‌رود. وی در این سفر درباره روابط دوجانبه و مسائل مهم خاورمیانه گفتگو خواهد کرد.

این دومین سفر سیسی به کویت محسوب می‌شود. وی ژانویه ۲۰۱۵ نیز به کویت سفر کرده بود.

در همین راستا، روزنامه الرأی کویت به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: قرار است سیسی با رهبران کویت درباره راه‌های تقویت همکاری دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کند. سفر دوره‌ای سیسی در راستای تکمیل مذاکراتی است که در حاشیه نشست سران عرب در اردن و سفر اخیر وی به ریاض برگزار شد. دو طرف درباره بحران‌های سوریه، یمن، عراق و لیبی گفتگو خواهند کرد.

برخی از کارشناسان احتمال می‌دهند که مبارزه با تروریسم بخش اعظمی از دستورکار سفر سیسی به کویت باشد. موضوع مبارزه با تروریسم یکی از محورهای اصلی سفر سیسی به ریاض نیز بود.

سفر سیسی به کویت در پی سفر اخیرش به واشنگتن و دیدارش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا صورت می‌گیرد. وی در دیدار با آمریکا درباره مسئله فلسطین نیز گفتگو کرد.

سیسی با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان نیز درباره راه‌های هماهنگی مشترک برای تحقق راهکار تشکیل دو کشور و به رسمیت شناختن قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین گفتگو کرده بود.

سیسی در سفرش به کویت درباره این موضوع نیز صحبت خواهد کرد.

وی همچنین در سایه اوضاع وخیم اقتصادی مصر، با مقامات کویت درباره مسائل اقتصادی صحبت خواهد کرد. حجم معاملات اقتصادی میان مصر و کویت بیش از ۱۴ میلیارد دلار در سال است.

منبع: ایسنا

305/300

کد خبر: 763280

وب گردی

وب گردی