قطعنامه کشورهای عربی روابط آلمان و اسرائیل را به سردی کشاند

پیش‌نویس قطعنامه‌ای که کشورهای عربی درباره قدس در یونسکو ارائه کرده‌اند و برلین نیز از آن حمایت کرده است، موجب بحران میان آلمان و اسرائیل شده است.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه عبری زبان معاریو در این باره نوشت: کشورهای عربی خواهان نقض حاکمیت اسرائیل بر قدس هستند و مسئولان وزارت خارجه معتقدند که کشورهای اروپایی و در رأس آن‌ها آلمان پشت پیش‌نویس قطعنامه‌ای هستند که در یونسکو مطرح شده است.

این روزنامه نوشت: اسرائیلی‌ها از حمایت پیش‌بینی شده برخی کشورهای اروپایی از قطعنامه‌ای که در یونسکو تصویب خواهد شد، خشمگین هستند. آلمان آنطور که پیداست مانع تصویب این قطعنامه نخواهد شد. براساس پیش‌بینی‌های وزارت خارجه اسرائیل احتمالا کشورهای اروپایی که عضو شورای اداری یونسکو هستند از این قطعنامه حمایت کنند یا اینکه رأی ندهند اما هرگز با آن مخالفت نخواهند کرد.

معاریو نوشت: اسرائیلی‌ها معتقدند که آلمان پشت این پیشنهادی است که الجزایر، مصر، لبنان، مراکش، عمان، قطر و سودان آن را ارائه کرده‌اند.

تنش میان برلین و تل‌آویو بعد از لغو دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان شدت گرفت.

منبع: ایسنا

305/300

کد خبر: 763286

وب گردی

وب گردی