گوشت گوسفندی باز هم گران شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار یکی از دلایل روند صعودی شدن قیمت‌ها را صادرات رسمی و غیررسمی دام زنده اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی اصغر ملکی، با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی نسبت دو هفته اخیر افزایش هزار تا 2 هزار تومانی داشته، اظهار کرد: گوشت گوسفندی با قیمت 35 تا 36 هزار تومان به دست مغازه‌دار می‌رسد و با قیمت 39 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی افزود: هرسال در ماه‌ اردیبهشت به‌دلیل افزایش دام قیمت‌ها روند نزولی به خود می‌گرفت اما در سال جاری به دلیل بارش‌های مناسب و سرسبز شدن صحرا‌ها، دامداران از فروش‌ دام‌های خود امتناع کرده و دام زنده در میادین با کاهش عرضه روبرو شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار را صادرات رسمی و غیررسمی این محصول دانست و گفت: دام زنده به صورت قاچاق و حتی رسمی به کشورهای همسایه صادر می‌شود و همین امر موجب کمبود دام در میادین شده است.

ملکی قیمت هرکیلو دام زنده را بین 15 تا 16 هزار تومان اعلام کرد و گفت: دام زنده نیز نسبت به سال گذشته با افزایش حدود هزار تومانی قیمت روبرو بوده است.

وی در ادامه به نزدیکی ماه مبارک رمضان و پیش‌بینی قیمت گوشت گوسفندی در این ماه اشاره کرد و گفت: درصورتی که وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی‌های لازم برای واردات در مواقع نیاز را انجام دهد و جلوی صادرات گرفته شود در ماه مبارک رمضان با کمبود یا افزایش قیمتی روبرو نخواهیم شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در انتها قیمت‌ بالای گوشت قرمز بسته بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای را منطقی نداست و خاطرنشان کرد: گوشت‌های قرمز بسته بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از لحاظ کیفیت با نمونه‌های موجود در واحدهای صنفی تفاوتی ندارند و در برخی موارد گوشت‌های ارزان قیمت ماده نیز در بین آنها دیده می‌شود.

ملکی افزود: در این مورد سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان بازرسی باید نظارت‌های کافی را در فروشگاه‌ها داشته باشند تا گوشت با قیمت‌های نامتعارف به بهانه‌ی کیفیت بالاتر به دست مصرف کننده نرسد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 763307

وب گردی

وب گردی