کاندیداها  ضعف ها را دستمایه تخریب افراد قرار ندهند/شعارهای انتخاباتی باید بسته به آموزه های سیاسی و اخلاقی باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شعارهای انتخاباتی باید بسته به آموزه های سیاسی و اخلاقی کاندیداها باشد تا از طریق اخلاق بتوانند موضوعات را با نگاهی عمیق تر به چالش بکشند نه اینکه ضعف ها را دستمایه تخریب افراد قرار دهند.

محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز به برگزاری نخستین جلسه مناظره کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره و تاکید کرد:اجرای چنین برنامه ای می تواند سبب ساز آگاهی و شفاف سازی دیدگاه افکار عمومی نسبت به فرآیند فعالیت های رجال سیاسی کشور شود تا مردم بتوانند با بینش بیشتری کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فرصت مناظره ها هرچقدر بیشتر و شفاف تر باشد عملکردها نسبت به فعالیت ها و برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری بهتر خواهد بود و تصمیم مردم بر انتخاب فرد اصلح سهل تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: زمان محدود منوط به بازگو کردن کلیات برنامه کاندیداها نمی شود و این یک ضعف است و باید طوری برنامه ریزی شود تا مردم در خصوص ریز ترین مسایل و برنامه های کاربردی کاندیداها نیز اطلاع لازم را کسب کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جمع آوری رای بر پایه تخریب افراد گفت: این فرآیند یک کنش اخلاقی نیست ضمن آنکه افراد می توانند بنا را بر اخلاق بگذارند و ضعف ها را حلاجی کنند و برنامه های خودرا در راستای ترمیم ضعف های موجود ارائه دهند.

بادامچی رویکرد صدا و سیما را در این دوره از مناظره ها نسبتا مستقل و بی طرف دانست و اذعان کرد: با توجه به برگزاری نخستین برنامه مناظره کاندیداهای دور دوازدهم بی طرفی صدا و سیما محرز بود و امیدواریم رسانه ملی همچنان رویه بی طرفی را ادامه دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از برگزاری برنامه مناظره در سالهای قبل انتقاد کرد و افزود:ما شاهد بودیم در سالهای قبل صدا و سیما با سوگیری های جانبدارانه روند اقناع کاندیداها برای مردم را با مشکل مواجه کرد و این رفتار صدا و سیما کاملا غیر معقول بوده است.

وی حضورجهانگیری را به عنوان نامزد پوششی مثبت ارزیابی کرد و گفت: من معتقدم در حمایت از دکتر روحانی، دکتر جهانگیری به درستی وارد عرصه انتخاباتی و کاندیداتور شدند چرا که این فرصت مناسبی است تا ابتدا بتوانند از برنامه ها و عملکردهای دولت یازدهم دفاع و در ضمن برنامه های آتی دولت دوازدهم را برای مردم شفاف کنند.

وی مبنای فعالیت های آقای روحانی را توجه به لایه های پایینی جامعه بیان کرد و توصیه کرد: با برگزاری نخستین برنامه مناظره موضوعات اشتغال، اقتصاد و ناملایماتی که در بستر جامعه وجود دارد این حس شد تا بتوان برنامه های قوی تری را در این خصوص تبیین و تشریح کرد و نسبت به این موارد تلاش بیشتری صورت گیرد ضمن آنکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری برنامه های کاندیداها باید با محور هر دو به خصوص مردم قشر ضعیف طراحی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تاکید کرد: شعارهای انتخاباتی باید بسته به آموزه های سیاسی و اخلاقی کاندیداها باشد تا از طریق اخلاق بتوانند موضوعات را با نگاهی عمیق تر به چالش بکشند نه اینکه ضعف ها را دستمایه تخریب افراد قرار دهند.

بادامچی افزود: کاندیداها باید این موضوع را نیز مد نظر قرار دهند که دولت یازدهم با چه شرایطی دولت را تحویل گرفت و در این 4 سال چه فرآیندهایی طی شد که الان به این مرحله رسیده است چرا که برخی فعالیت های دولت یازدهم بیانگر این است که نگاه دنیا نسبت به ایران تغییر پیدا کرده است و باید به این امر تاکید کرد که اگر سیاست ها و استراتژی این دولت بر مبنای اقناع و مذاکره پایه گذاری نمی شد یقینا شرایط کشور بحرانی تر نیز می شد.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه در شهر تهران ما شاهد این هستیم که مدیریت نابسامانی در پایتخت حکم فرماست و طی 12 سال شاکله شهر از هم پاشیده شده است و کشور را به حدی رسانده اند که در یک محله 8 متری 3 تا برج بنا شده و این چهره شهر و امنیت محله را تحت شعاع قرار داده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در انتقاد به مدیریت های کلان شهری اظهار کرد: شهرداری نسبت به معیارهای شورای عالی شهر سازی انحرافات عمیقی داشته است و باید این موضوعات شفاف سازی شود تا حداقل تفکیک ایرادات و اشکالات مدیریتی برای مردم شفاف شود چرا که اهم موضوعات مطرح شده بر بستر و پایه مردم است.

خبرنگار:علی درخشان/ تایید:فاطمه سرلک

کد خبر: 763381

وب گردی

وب گردی