اولین کنفرانس هنر و معماری و شهرسازی در  واحد تبریز دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از برگزاری اولین کنفرانس هنر معماری و شهرسازی اسلامی در چهاردهم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حسن ستاری ساربانقلی با اشاره به اهداف برگزاری اولین کنفرانس هنر معماری شهرسازی اظهار داشت: شناخت ابعاد ومختصات هنر معماری و شهرسازی اسلامی در تراز تمدن اسلامی، پژوهش‌های کاربردی در حیطه هنر و معماری و شهرسازی اسلامی، آینده پژوهشی در حیطه هنر و معماری و شهرسازی اسلامی از جمله اهداف این کنفرانس است.

وی افزود: پیروی از منویات مقام معظم رهبری در طرح ریزی و بازخوانی تمدن اسلامی در حیطه های هنر و معماری و شهرسازی، ایجاد شور و شوق و اشتیاق محیط های علمی و آکادمیک دانشگاهی و دانشجویی در دستیابی به مفاهیم هنر و معماری و شهرسازی اسلامی، آشنایی بیشتر دانشجویان و اساتید با هنر و معماری و شهرسازی اسلامی و بازخوانی آینده هنر و معماری و شهرسازی اسلامی براساس تجارب جهانی که از دیگر اهداف این کنفرانس می باشد، می توان نام برد.

وی به محور های این کنفرانس اشاره کرد و گفت: مقالات در چهار محور اصلی کنفرانس مشتمل بر معماری اسلامی، شهرسازی اسلامی، هنر اسلامی و مباحث میان رشته ای مرتبط با مباحث فوق ارائه خواهند شد.

ستاری ساربانقالی اظهار داشت: مطابق فراخوان وزارت علوم، فقط در کنفرانس هایی که توسط مراکز دانشگاهی برگزار می شوند، دارای اعتبار علمی هستند که در این راستا دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به عنوان اولین گروه معماری در میان دانشگاه های آزاد اسلامی کل کشور جزو معتبرترین و مهمترین دانشکده های هنر و معماری است.

اولین کنفرانس ملی هنر، معماری و شهرسازی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری در سالن شهریار این دانشگاه برگزار خواهد شد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

کد خبر: 763427

وب گردی

وب گردی