با ورود هواپیماها ای.تی.آر فرودگاه های نیمه تعطیل فعال می شوند

مشاور وزیر راه و شهرسازی از آغاز برنامه ‌دولت برای اقتصادی ‌کردن ده‌ها فرودگاه نیمه ‌تعطیل با ورود هواپیماهای ای.تی.آر به کشور خبرداد و گفت: درصددیم با ورود این هواپیماها، حداقل روزی سه پرواز به فرودگاه های نیمه تعطیل انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا سلامی روز دوشنبه با بیان این که در حال حاضر به غیر از 5 فرودگاه، باقی فرودگاه‌ها زیانده هستند، افزود: نادیده‌ گرفتن موفقیت بزرگ دولت در خریدهای ناوگان هوایی ناعادلانه است.
به گفته وی، دولت 180 هواپیمای پهن پیکر و باریک پیکر با ظرفیت‌های بالای 100 نفره خریداری کرده است و در این بین خرید 20 هواپیمای 70 تا 90 نفره از خانواده جت‌های ملخی برای اقتصادی کردن فرودگاه های زیان‌ده ضرورت داشت و حتی باید بیش از این از این مدل هواپیماها خریداری می شد.
** پروازهای منطقه‌ای؛ یکی از فرصت‌های از دست رفته ایران
وی استفاده از بیزنس پروازهای منطقه‌ای را یکی از فرصت‌های از دست رفته ایران دانست و گفت: صاحب یک کشورپهناور و چهارفصل هستیم؛ با این حال بیشتر بار جابجایی مسافران چه از لحاظ تجاری و چه توریستی روی دوش جاده است و به همین دلیل حادثه و تلفات جاده‌ای در کشور زیاد است.
وی گفت: این درحالی است که به کارگیری هواپیماهای پهن پیکر و بزرگ در مسیرهای کوچک اقتصادی نیست، مخصوصا پروازهای به سمت یاسوج، سنندج، همدان و کرمانشاه که نیاز به هواپیماهای کوچک دارد تا به وسیلهی آنها روزی چند نوبت پرواز به این فرودگاهها انجام شود و اگر قرار باشد هواپیمای 200 نفره درهفته فقط یک‌ بار پرواز کند مردم سفر جاده‌ای را ترجیح می‌دهند.
سلامی بیان کرد: ایران با پهناور بودن مزیت های زیادی برای پروازهای کوتاه برد دارد و مثلا کشوری مثل امارات یا قطر به دلیل اینکه پهناور نیست و شرایط جغرافیایی ایران را ندارد نمی‌تواند پرواز داخلی داشته باشد، لذا خرید هواپیماها ای. تی .آر برای ایران بسیار ضروری بوده است.
به گزارش ایرنا ، با توجه به این که در قراردادی که با کمپانی ای. تی. آر منعقد شده خرید 20 فروند هواپیما در دستور کار ایران ایر قرار گرفته و مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته از ورود نخستین فروند از هواپیماهای ای تی آر تا دو هفته آینده خبرداد.
فرهاد پرورش افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است هر 4 فروند از این هواپیماها به تدریج وارد ناوگان هوایی ایران شود تا در مسیرهای کوتاه هوایی از این هواپیماها استفاده شود.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: آرش محمدی

کد خبر: 763434

وب گردی

وب گردی