اجرای دومین دوره طرح تکریم مقام معلم در مدارس/ گرامیداشت مقام معلمان شهید 

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از اجرای دومین دوره  طرح تکریم مقام معلم با عنوان «تمام قد برای معلم، برپا»، در هفته بزرگداشت مقام معلم خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در نشست خبری که در دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار شد درجمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تکریم و احترام به معلمان، مراسم گرامیداشت مقام معلم، توسط دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با حضور معلمان و مسئولین مدرسه، همزمان با اعیاد شعبانیه و در هفته معلم برگزار می شود .
حامد علامتی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح گفت: جریان سازی و فعال سازی انجمن های اسلامی در مدارس کشور در هفته گرامیداشت مقام معلم ، یادآوری و بازخوانی حقوق معلمان، تکریم و تعظیم مقام علم و معلم در بین دانش آموزان ، پیشرو بودن دانش آموزان انجمن اسلامی در تکریم مقام معلم ، ارتقاء سطح انگیزه، نگرش و اهتمام نوجوان نسبت به سبک زندگی اسلامی (اخلاق، آداب معاشرت، تکریم معلمان در مدارس)از جمله اهداف این طرح است.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با تأکید بر اینکه طرح تکریم معلمان در دو بخش متوسطه اول و دوم برگزار می شود، افزود: تلاش شده که برگزاری مراسم بطور مستقیم و توسط دانش آموزان سراسر کشور در شأن معلمان و کادر آموزشی و مربیان قرارگاه انجام شود.
علامتی درباره برنامه های تکریم از معلمان که توسط دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی برگزار می شود، گفت: فضاسازی کلاس های درس و راهروهای مدارس برای بیان جملات ادیبان و بزرگان درباره مقام معلم، تزئین میز معلم، تشکیل گروههای سرود دانش آموزی از جمله برنامه های این طرح می باشد و همچنین طرح سراسری ساخت " دفتر خاطرات صورتی"، استفاده از مهارتهای هنری و دستی در تولید هدیه روز معلم توسط دانش آموزان دختر برنامه های دیگر طرح تکریم مقام معلم است که در هفته معلم اجرا می شود.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: هفته معلم ، یک فرصت استثنائی برای آشنایی با شخصیت و آثار استاد فرزانه شهید مطهری است لذا برنامه ریزی و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و مطالعاتی با این موضوع در دستور کار انجمن های اسلامی دانش آموزان قرار گرفته است که ازجمله آن می توان به معرفی شخصیت و آثار شهید مطهری در قالب جلسات سخنرانی و یا تولید محصولات فرهنگی از قبیل نشریه، برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب از منتخب آثار شهید مطهری ،تشکیل حلقه های مطالعاتی با محوریت آثار استاد مطهری اشاره کرد.
گرامیداشت مقام معلمان شهید (بخش ویژه)
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به بخش ویژه این طرح باعنوان گرامیداشت مقام معلمان شهید گفت: یکی از رویکردهای برنامه برپا در سال جاری، گرامیداشت مقام و جایگاه معلمان شهید خواهد بود. به همین منظور اختصاص بخشی از سین برنامه تقدیر از معلمان و هیئت انصارالمهدی (ع) به این منظور، مورد تاکید است. در این راستا دعوت از خانواده معظم شهدای معلم در مراسم و تقدیر، شناسایی معلمان شهید توسط دانش آموزان با اولویت شهدای معلم همان مدرسه و سپس معلمان شهید شهر یا استان خود، جمع آوری زندگینامه، وصیتنامه، خاطرات و سایر مستندات مربوط به معلمان شهید و ارائه آن به سایر دانش آموزان در قالب محصولات مختلف از قبیل کلیپ، نشریه، جلسه سخنرانی وتهیه تابلویی از عکس معلم یا معلمان شهید و نصب آن در مدرسه از جمله برنامه های هفته معلم است.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 763451

وب گردی

وب گردی